title
کد خبر: 235349
00
توصیه های مهم به مسافران نوروزی شیراز

رییس گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تاثیر مثبت مسافرت در سلامتی فرد، بر اهمیت رعایت توصیه های بهداشتی در زمان سفر تاکید کرد.

 به گزارش بهداشت نیوز، دکتر «مسعود قنبریان» در آستانه فرا رسیدن ایام نوروز و شروع سفرهای نوروزی از مسافران خواست تا از خوردن غذا و آشامیدنی در رستوران ها و مراکز عرضه مواد غذایی که موازین بهداشتی را رعایت نمی کنند و یا کارکنان این مراکز کارت بهداشت معتبر ندارند، خودداری کنند.

او افزود: افراد در مدت زمان سفر، پیش از نوشیدن آب در پارک ها، کنار جاده ها و تفرجگاه ها، به تابلوهای هشدار دهنده آن دقت کنند، مواد غذایی را در مدت زمان سفر در یخدان نگهداری کرده و به یاد داشته باشند که غذاهای پخته شده بیش از دو ساعت در دمای محیط نگهداری نشود و یا بیشتر از یک بار گرم نشود.

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت استفاده از محصولات غذایی دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت در طول سفر گفت: خودداری از خرید و مصرف گوشت دام هایی که به صورت غیر مجاز کشتار می شود، مانند گوشت های قطعه شده فاقد مشخصات، گوشت چرخ کرده آماده و لاشه های فاقد مهر کشتارگاه، از دیگر زمینه های حفظ سلامت افراد در طول سفر است.

او در مورد استفاده از غذاهای کنسرو شده نیز گفت: کنسروها را پس از اطمینان از تاریخ مصرف آن و دارا بودن مجوز وزارت بهداشت باید به مدت ۲۰ دقیقه قبل از مصرف بجوشانیم.

پرهیز از مصرف لیوان های یک بار مصرف و شفاف برای نوشیدنی های گرم و استفاده از آب بسته بندی به جای یخ های فله ای، دیگر توصیه های رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مسافران نوروزی بود.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر قنبریان همچنین از مسافران خواست تا برای حفظ محیط زیست، زباله های تولیدی خود را در کیسه های مخصوص، جمع آوری و در محل های مناسب دفع کنند.

او با معرفی سامانه تلفنی ۱۹۰، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف از مقررات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و بین راهی، موضوع را به کارشناسان این سامانه گزارش دهند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز