title
کد خبر: 234914
00
در تولید دارو و تجهیزات پزشکی به خودکفایی رسیده‌ایم

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در حوزه تولید دارو به ویژه داروهای های تک و تجهیزات پزشکی به خودکفایی رسیده و یکی از صادر کنندگان این محصولات است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر حسینعلی شهریاری در مراسم افتتاحیه نخستین سلامت سلامت بنیان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران، اظهار داشت: با حمایت مقام معظم رهبری و مسئولان، قانون حمایت از تولید و عدم واردات محصولات خارجی دارای مشابه داخلی در راستای تشویق جوانان و تولید داخلی، اجرایی می شود.

وی افزود: هنوز مشکلاتی در صنعت دارو داریم که با رفع این موانع باید به سمتی برویم که مردم دغدغه ای در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی نداشته باشند. با همت جوانان، نخبگان و دانشمندان ایرانی می توانیم در مدت کوتاهی، میزان تولید مواد اولیه دارو را از حدود ۴۰ به بیش از ۸۰ درصد برسانیم. در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی باید به یکی از کشورهای برتر صادر کننده تبدیل شویم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه مردم ایران برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی، نیازی به سفر به خارج از کشور ندارند، گفت: بسیاری از مردم کشورهای منطقه و حتی ایرانیان خارج از کشور برای دریافت خدمات درمانی به داخل کشور مراجعه می کنند و ایران یکی از کشورهای پیشرو در حوزه پزشکی است که توان رقابت با کشورهای پیشرفته را دارد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید توجه بیشتری به نخبگان و جوانان داشته باشیم. از وزیر بهداشت و همکاران وی که شبانه روزی تلاش می کنند و همچنین از شرکت های دانش بنیان و دانشمندان، تقدیر و اعلام می کنیم که شرکت های دانش بنیان و نخبگان، مورد حمایت مجلس شورای اسلامی هستند.

دکتر شهریاری گفت: در طول ۴ دهه گذشته همواره تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی وجود داشته و در دوران کرونا نیز حتی از ارائه واکسن به ما امتناع کردند اما بهترین واکسن های کرونا در داخل کشور توسط جوانان و شرکت های دانش بنیان تولید و کرونا نیز مدیریت شد.

وی یادآور شد: امروز دشمنان از قدرت صنایع موشکی جمهوری اسلامی صحبت می کنند و در صنایع دیگر از جمله دارو و تجهیزات پزشکی نیز پیشرفت های چشمگیری داشته ایم.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز