title
کد خبر: 234786
00
از ابتدای سال آینده طرح پزشک خانواده در سراسر کشور آغاز می‌شود

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت گفت: از ابتدای سال آینده، پزشکی خانواده و نظام ارجاع در سراسر کشور آغاز می شود و اجرا به صورت پایلوت یا آزمایشی نخواهد بود و اجرای فاز به فاز به معنی اولویت یافتن مناطق کمتر برخوردار و یا حاشیه شهرها است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید محمد پورحسینی  با اشاره به برگزاری اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور به مدت سه روز در مشهد مقدس، اظهار داشت: محور اصلی اجلاس، اجرای پزشکی خانواده و نظام ارجاع بود که از تکالیف برنامه ای و اسناد بالادستی است. اجرای پزشکی خانواده و نظام ارجاع با جدیت از سوی وزارت بهداشت دنبال می شود و قرارگاهی نیز در همین زمینه تشکیل شده که کارگروه های مختلفی فعالیت دارند و ساختار استانی نیز راه اندازی شده است.

وی افزود: برای اجرای بهتر پزشکی خانواده و نظام ارجاع نیاز به هماهنگی وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی بود که در این اجلاس، 4 کارگاه و کارگروه شامل تامین منابع مالی، بهداشت یا سطح یک، نظام ارجاع یا سطح دو و همچنین زیرساخت های الکترونیک و فناوری اطلاعات تشکیل و مباحث زیادی مطرح و بررسی شد.

مشاور وزیر بهداشت تصریح کرد: در کارگروه های اجلاس، نظرات دانشگاه ها اخذ و با مشارکت فعال معاونین وزارت بهداشت، بررسی شد. همچنین مباحثی از جمله نقش دارو و تجهیزات و نیز پژوهش در اجرای پزشکی خانواده و نظام ارجاع بررسی شد. پزشکی خانواده از دی ماه در روستاها و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر اجرایی شده و همه در وزارت بهداشت بر اجرای این طرح در سراسر کشور، تاکید دارند البته اجرای این طرح مرحله به مرحله و تدریجی خواهد بود.

دکتر پورحسینی خاطرنشان کرد: در اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی، تجارب، مشکلات، چالش ها و راهکارهای اجرای پزشکی خانواده در دو استان فارس و مازندران به تفصیل ارائه شد و امیدواریم که با اجرای این طرح، تکالیف برنامه ای را انجام دهیم و در راستای تامین و ارتقای سلامت مردم گام برداریم.

وی با بیان اینکه مشوق هایی برای اجرای بهتر پزشکی خانواده و نظام ارجاع برای گیرندگان و ارائه دهندگان خدمات در نظر گرفته شده است، گفت: پیش بینی می شود که تا دو سال آینده، بخش عمده کشور تحت پوشش اجرای پزشکی خانواده و نظام ارجاع قرار می گیرند البته مردم اجباری برای این طرح ها نخواهد داشت اما با مشوق هایی که در نظر گرفته شده امیدواریم افرادی که از مسیر ارجاع الکترونیک و پزشکی خانواده مراجعه می کنند، بتوانند خدمات شایسته ای را دریافت می کنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز