title
کد خبر: 234692
00
از این سن به بعد برای پوست تان از ترکیبات ویتامین سی استفاده کنید

سوال بعضی افراد این است که اگر هنوز با نشانه‌های پیری قابل مشاهده در سطح پوست مواجه نشده‌ باشیم، آیا می‌توانیم از محصولات ضدپیری حاوی ویتامینC استفاده کنیم؟ یا اینکه اساسا از چه سنی باید استفاده از محصولات مراقبتی حاوی ویتامینC را شروع کنیم؟ 

به گزارش بهداشت نیوز، اگر از محصولات ضدپیری پوست استفاده کرده باشید، احتمالا می‌دانید که در این محصولات از ترکیبات ویتامینC استفاده می‌شود. این ماده قدرتمند که جلوه ظاهری بهتری به نشانه‌های پیری پوست می‌بخشد، عملکرد آنتی‌اکسیدانی ویژه‌ای هم دارد و از جنبه‌های مختلفی به ارتقای سلامتی پوست کمک می‌کند.

 

دکتر ملانی پالم (متخصص پوست‌ومو) به سوالات و مسائل مرتبط با ویتامینC پاسخ می‌دهد. 

 

ویتامینC چه مزیت‌هایی برای مراقبت از پوست دارد؟ 
 

به‌گفته دکتر پالم، ویتامینC می‌تواند از راه‌های مختلفی به بهتر کردن ظاهر پوست کمک کند. روشن‌سازی پوست، کاهش مشکلات هایپرپیگمنتاسیون و سفت‌سازی یا استحکام‌بخشی به پوست هم جزو همین راه‌ها هستند. 

 

این آنتی‌اکسیدان قوی امروزه در بسیاری از محصولات ضدپیری پوست استفاده می‌شود، زیرا از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و درنتیجه از این طریق مانع از شکل‌گیری بعضی از نشانه‌های پیری پوست می‌شود. اگر مبارزه با این مولکول‌های آسیب‌زا به‌درستی و به‌موقع انجام نگیرد، باید منتظر نشانه‌های پیری پوست باشید. 

 

از چه سنی باید استفاده از محصولات حاوی ویتامینC را شروع کرد؟ 
 

پاسخ به این سوال شاید شما را شگفت‌زده کند، اما دکتر پالم می‌گوید: «من توصیه می‌کنم که از همان اوایل دهه 20 سالگی، محصولات حاوی این ماده مانند سرم‌های مبتنی بر ویتامینC را به روتین مراقبت از پوست اضافه کنید و این استفاده را طبق برنامه‌ریزی منظم در دهه‌های بعدی زندگی هم ادامه دهید». 

 

با این‌حال، استفاده از محصولات حاوی ویتامینC به‌تنهایی نمی‌تواند معجزه کند و مانع از شکل‌گیری همه نشانه‌های پیری پوست شود. 

 

این متخصص پوست‌ومو می‌گوید: «به یاد داشته باشید که استفاده از محصولات موضعی ویتامینC نمی‌تواند شما را از دیگر محصولات باکیفیت مراقبت از پوست بی‌نیاز کند. به‌علاوه، پیروی از سبک زندگی سالم نیز همچنان ضرورت دارد و استفاده منظم و روزانه از محصولات ضدآفتاب دارای SPF هم باید طبق برنامه‌ریزی منظم انجام بگیرد. رعایت همه این نکات در کنار همدیگر می‌تواند اثربخشی و نتایج پیروی از یک روتین مراقبت از پوست باکیفیت را به حداکثر برساند». 

 

چگونه ویتامینC را به روتین مراقبت از پوست اضافه کنیم؟
 

از آنجایی که ویتامینC امروزه به یکی از ترکیبات محبوب و پرکاربرد در جهان پوست و زیبایی تبدیل شده است، شما به‌راحتی می‌توانید پاک‌کننده‌ها، ماسک‌های صورت، سرم‌ها، مرطوب‌کننده‌ها و... برپایه ویتامینC یا حاوی آن را در بازار پیدا کنید. 

 

اما دکتر پالم، استفاده از سرم‌های ویتامینC را توصیه می‌کند زیرا بیشترین اثربخشی ویتامینC در قالب همین سرم‌ها اتفاق می‌افتد. درواقع قالب سرم باعث می‌شود که ترکیبات ویتامینC بتوانند با کیفیت و قدرت بهتری عمل کنند. 
منبع: سایت سلامت


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز