title
کد خبر: 234559
00
سامانه نوبت دهی این بیمارستان ها یکپارچه می شود

رئیس مرکز مدیریت آمار و فن آوری اطلاعات وزارت بهداشت، از ایجاد سامانه یکپارچه نوبت دهی بیماران در بیمارستان های دولتی خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، یکی از چالش‌های بیماران در مراجعه به مراکز درمانی به ویژه بیمارستان‌های شلوغ، گرفتن نوبت است. متأسفانه بعضاً مشاهده می‌شود که یک نفر در نقطه‌ای دور از مرکز استان، تا چند ماه معطل دریافت نوبت می‌شود.

حالا، سیدرضا مظهری رئیس مرکز مدیریت آمار و فن آوری اطلاعات وزارت بهداشت، از ایجاد سامانه نوبت دهی یکپارچه تا پایان خرداد ۱۴۰۲ خبر داده است.

به گفته وی، با ایجاد این سامانه یکپارچه نوبت دهی الکترونیکی، مشکلات بیماران تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد.

آن طور که عنوان شده است، تاکنون ۲۰ بیمارستان دولتی به این سامانه متصل شده اند و تا پایان خرداد ۱۴۰۲، تمامی ۶۵۹ بیمارستان دولتی به این سامانه وصل خواهند شد.

مظهری تاکید کرد: این سامانه دارای درگاه مشترک خواهد بود، اما در پشت سر این درگاه، سامانه‌ها متفاوت خواهند بود.

در حال حاضر، ۱۲ سامانه برای نوبت دهی الکترونیکی بیمارستان‌ها وجود دارد که ۴ سامانه اصلی، به یکدیگر متصل خواهند شد.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فن آوری اطلاعات وزارت بهداشت، همچنین از ایجاد سامانه گزارش گیری برای رصد نوبت دهی خبر داد و گفت: یکی از مضرات سامانه‌ها، این است که نمی‌توانیم وظایف آنها را رصد کنیم.

وی افزود: با سامانه گزارش گیری، ما می‌توانیم بیمارستان‌ها را در انجام وظایفی که بر عهده دارند، رصد کنیم.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز