title
کد خبر: 234321
00
راهکارهایی برای افزایش صرفه اقتصادی تولید دارو

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از پیگیری راهکارهایی به منظور افزایش صرفه اقتصادی تولید دارو خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز،دکتر محمد پیکان پور در جریان بازدید از روند تولید فرآورده های دارویی در داروسازی دکتر عبیدی، گفت: انتظار می رود داروسازی دکتر عبیدی به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های داروسازی در کشور، نه تنها نسبت به حل مشکلات خود، بلکه نسبت به حل مشکلات کشور و صنعت، بازوی فکری و مشورتی برای سازمان غذا و دارو باشد.
 
وی با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۲، برای پوشش هزینه های دارویی، اظهار کرد: با تلاش هایی که توسط فعالان و نمایندگان مجلس در دست اقدام است، امیدواریم که بودجه مربوط به اجرای طرح دارویار مورد اصلاح قرار گیرد.
 
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو بیان کرد: یکی از راهکارها در جهت افزایش صرفه اقتصادی تولید برای کارخانجات داروسازی این است که ضمن اصلاحات قیمتی و حمایت از فرهنگ ادغام در صنعت داروسازی، هزینه های تولید برای تولیدکنندگان کاهش یابد که اقداماتی از این دست در حوزه تولید داروهای اورفان(کم‌کاربرد یا داروهای کمیاب) در دست پیگیری است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز