title
کد خبر: 234233
00
با خوردن این غذاها میکروبیوم روده را سالم نگهدارید

میکروبیوم مجموعه‌ای از باکتری‌ها، قارچ‌ها، انگل‌ها و ویروس‌هایی است که در سراسر بدن ما وجود دارند.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از دویچه‌وله، بیشترین تعداد این میکروبیوم‌ها در روده انسان موجود است و ما با تغذیه خود به این باکتری‌ها و میکروارگانیزم‌های مفید در بدنمان نیز غذا می‌رسانیم.

متخصصان دانشگاه منچستر انگلیس می‌گویند: میکروبیوم‌ها، وظایف زیادی در بدن دارند که از آن جمله می‌توان به کمک به هضم غذا، تولید ویتامین‌های حیاتی، محافظت در برابر عفونت‌ها و آموزش‌دهی به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با عوامل بیماری‌زا اشاره کرد.

میکروبیوم‌ها به تقویت موانع محافظتی در برابر میکروب‌های خارجی در روده انسان کمک می‌کنند و همچنین از بدن در برابر میکروب‌هایی که مستقیم حمله می‌کنند، فعالانه محافظت می‌ نمایند.

بنابراین نوع غذایی که ما انتخاب می کنیم و می خوریم، نقش چشمگیری در شکل‌گیری انواع میکروبیوم‌های روده بزرگ دارد.

فیبرها یا الیاف‌های خوراکی مانند نشاسته مقاوم (نشاسته موجود در لوبیا و عدس) در تغذیه باکتری‌های خوب روده، نقش مفیدی دارند.

غذاهای پروبیوتیک که حاوی باکتری‌های زنده و مفید هستند نیز در این زمینه موثرند.

این دسته غذاها شامل خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های تخمیر شده مانند نوشیدنی کفیر، برخی انواع ماست‌ها، کلم ترش، ترشی‌های سبزی و چای کامبوجا (نوعی نوشیدنی تهیه شده از قارچ کامبوجا) هستند.

این غذاها روده انسان را سالم نگه می‌دارند که به نوبه خود سیستم ایمنی بدن را در مبارزه علیه ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا تقویت می‌کنند.
منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز