title
کد خبر: 233873
00
تایید قرص ویبره داری که یبوست را درمان می کند

بر اساس تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده، اکنون افرادی که از یبوست مزمن رنج می برند یک گزینه درمانی به شکل قرص های ویبره دار خواهند داشت.

به گزارش بهداشت نیوز، پژوهشگران توضیح دادند: این قرص از نظر اندازه شبیه به یک قرص با اندازه معمولی است اما این قرص پس از بلعیده شدن برای تحریک روده بزرگ به جای ترشح دارو به لرزه در می آید. این کپسول‌ها که Vibrant یا لرزان نامیده می ‌شوند، توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تایید شده و از این هفته برای تجویز پزشکان در دسترس هستند.

به گفته پزشکان، فردی که کمتر از سه بار در هفته اجابت مزاج داشته باشد یبوست دارد. بر اساس یک تخمین، بین ۱۰ تا ۲۰ درصد از آمریکایی ها یبوست دائمی بدون علت قابل توضیح دارند. چنین افرادی معمولاً مدفوع سفت و خشک همراه با درد و نفخ دارند.

بن سور (Ben-Tsur) مدیرعامل شرکت تولید کننده این قرص های لرزان گفت: میلیون ‌ها بیمار مبتلا به یبوست ایدیوپاتیک مزمن به استفاده از ملین‌ها ادامه می ‌دهند، بدون اینکه علائم عود کننده یبوست آن‌ها تسکین یابد. قرص های لرزان گزینه درمانی دیگری را در اختیار مبتلایان قرار می دهد که موثر، ایمن و بدون آزاد کردن دارو در بدن است.

او در ادامه توضیح می دهد:توصیه می شود قرص لرزان هر روز نزدیک به خواب مصرف شود. پس از مصرف، قرص مانند غذا از طریق دستگاه گوارش حرکت کرده و پس از عبور از معده و روده کوچک، در عرض ۱۴ ساعت به روده بزرگ می رسد.

در روده، قرص ها سلول های عصبی تخصصی به نام سلول های حسی مکانیکی را تحریک می کنند. این سلول ها پریستالسیس را تنظیم کرده و با انقباضات ماهیچه ای، غذا را در روده حرکت می دهد.

کتی کولیس (Cathy Collis) مدیر بازرگانی شرکت تولید کننده، گفت: ارتعاشات و لرزش ها برای سه ثانیه روشن و سه ثانیه خاموش می شود. هر قرص باید قبل از بلعیده شدن در یک غلاف کوچک فعال شود. پس از مصرف، قرص بین فعال سازی و غیرفعال شدن متغیر است. پس از بلعیده شدن، دو ساعت فعال می ماند و سپس حدود شش ساعت خاموش شده و تا دو ساعت دیگر دوباره فعال می شود.

 در نهایت، قرص ها با مدفوع از بدن خارج شده و دفع می شوند. پس از تخلیه، قرص ها به فاضلاب رسیده و در آنجا تصفیه شده و به عنوان مواد غیر قابل کمپوست به محل دفن زباله فرستاده می شوند.

به گفته پزشکان، با این حال، باید توجه داشت که این کپسول ها درمان نیستند. برای مصرف روزانه، قرص ها مشابه درمان های نگهدارنده هستند. ادعا می ‌شود که این قرص ‌ها از ماده ‌ای با درجه پزشکی بالا ساخته شده‌ اند که گذشته در دوربین‌های مورد استفاده متخصصان گوارش استفاده شده است.

به گفته بن سور کارآزمایی بالینی روی قرص لرزان نتایج دلگرم کننده ای به همراه داشت. این مطالعه نشان داد که حدود ۴۰ درصد از گروهی که قرص‌های ویبرانت مصرف می ‌کردند، حداقل یک بار در هفته اجابت مزاج داشتند. گفتنی است که گروهی که از قرص ‌های ویبرانت استفاده می ‌کردند مدفوع نرم‌تر و نفخ کمتری نیز گزارش کردند.

دکتر ایمون کویگلی (Eamonn Quigley) رئیس بخش گوارش در بیمارستان متدیست هیوستون، خاطرنشان کرد: یکی از عوارض جانبی مهمی که در این قرص لرزان وجود ندارد اسهال است، زیرا متاسفانه بسیاری از داروهای تجویزی می ‌توانند منجر به اسهال شوند.
منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز