title
کد خبر: 233523
00
تولید، توزیع و واکسیناسیون با این واکسن های کرونا باید متوقف شود

یکی از انواع واکسن های تولید شده برای کنترل ویروس کرونا، واکسن های مبتنی بر فناوریmRNA بود که در رأس آن ها واکسن های فایزر و مدرنا قرار دارد. این واکسن ها با عوارضی همچون مشکلات قلبی همراه بوده و به همین دلیل کارشناسان خواستار توقف تولید و استفاده از آن ها هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، گروهی متخصصان بهداشت خواهان تعلیق واکسن mRNA کووید هستند. بر اساس گزارش ‌ها و اعلام نظر کارشناسان متعدد، واکسن‌های ام آر ان ای آسیب‌های جدی از جمله مرگ به ‌ویژه در بین جوانان ایجاد می ‌کند و به همین دلیل تجویز این واکسن ها باید فورا متوقف شود.

پروفسور رتسف لوی  (Retsef Levi) یک استاد دانشگاه ماساچوست در حوزه تجزیه و تحلیل، مدیریت ریسک، سیستم‌ های بهداشت، سیستم‌ های غذا و کشاورزی، تولید و مدیریت زنجیره تامین در توییتی اعلام کرده است که شواهد علیه این واکسن‌ ها غیرقابل انکار هستند و باید فورا متوقف شوند. این متخصص ویدئویی را منتشر کرد که نظرات خود را در مورد این واکسن به اشتراک گذاشته بود و کلیپ فوق حدود یک میلیون بازدید در فضای مجازی داشت. از سوی دیگر تعداد متخصصان بهداشت که بر این امر اصرار می کنند نیز هر روز در حال افزایش است.

پروفسور رتسف لوی در توییتر گفت: همه برنامه های واکسیناسیون کرونای مبتنی بر ام آر ان ای باید فورا متوقف شوند. من این ویدئو را فیلمبرداری می کنم تا اعتقاد قوی خود را به اشتراک بگذارم که در این برهه از زمان، همه برنامه های واکسیناسیون مبتنی بر mRNA باید فورا متوقف شوند.  

به باور این کارشناس، ثابت شده است که واکسن‌های mRNA در برابر کووید ۱۹ ناکارآمد هستند. علاوه بر این، همچنین ثابت شده است که این واکسن باعث ایست قلبی ناگهانی به دلیل میوکاردیت ناشی از واکسن می شود. این واکنش معمولا ایست قلبی بسیار شدیدی است و همچنین منجر به مرگ بسیاری از جوانان و کودکان شده است.

کارشناسان همچنین بیان می کنند:این مشکل به طور بالقوه تنها یکی از مکانیسم هایی است که از طریق آن افراد دچار مشکل می شوند. با توجه به آسیب های بی سابقه ای که این واکسن ایجاد می کند، کارشناسان در تلاش هستند تا تولید و توزیع این واکسن ها متوقف شوند.
منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز