title
کد خبر: 233419
00
مشکل فساد و رانت در حوزه دارو به حداقل رسیده است

رئیس سازمان غذا و داروی کشور گفت: با اجرای طرح دارویار می توانیم بگوییم امروز در حوزه دارو چیزی به اسم ارز ترجیحی و یا رانت و فساد وجود ندارد.

به گزارش بهداشت نیوز، ، دکتر سید حیدر محمدی در نشست هم اندیشی با روسای دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و معاونان غذا و داروی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی قطب ۵ کشور گفت: باید در حوزه وظایف خود به سمتی پیش رویم که تمام فرآیندها به صورت فناورمحور انجام شود.


وی افزود: یکی از حوزه های بسیار مهم و پرچالش را در وزارت بهداشت مدیریت می‌کنیم و امروز خداوند متعال را شاکریم که در حوزه دارو و تجهیزات سربلند هستیم و از تنگناهای موجود عبور کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح اصلاح سیاست های ارزی در سازمان غذا و دارو در راستای اهداف کلان جمهوری اسلامی و در زمینه ارتقا سلامت در جامعه است، تصریح کرد: در طرح «دارویار» تلاش شد تا مسایل موجود در حوزه تخصیص ارز ترجیحی به دارو حل شود و با اقداماتی که انجام شد، می توانیم بگوییم امروز در حوزه دارو چیزی به اسم ارز ترجیحی و یا رانت و فساد وجود ندارد.


معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: از حدود تیرماه که اصلاح سیاست های ارزی آغاز شد، مشکلاتی مانند احتکار نیز تا حدود زیادی برطرف شده است؛ در حال حاضر مهمترین مشکل ما در حوزه تجهیزات مصرفی و شیرخشک؛ ارز ترجیحی است که امیدواریم این مورد نیز با تضمین تامین اعتبار مرتفع شود.



رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اجرای موفق طرح دارویار تاکید کرد: طرح دارویار با موفقیت در کشور انجام شد و برگشت ناپذیر است، باید با برنامه‌ریزی؛ زیرساخت های لازم را تقویت کنیم تا با مشکلات مواجه نشویم.


به گفته وی اگر الگوی مصرف داروها اصلاح نشود، با هر میزان  تولید دارو، باز هم با کمبود مواجه می شویم؛ در بحث سرم نیز لازم است مصرف بیش از حد سرم کنترل شود، انتظار ما این است که کنترل در همه حوزه ها با جدیت انجام شود و دانشگاه ها در بحث نظارت ها با دقت بیشتری عمل کنند؛ باید از مصرف کنندگی فاصله بگیریم و این کار با کنترل درست، قابل انجام است.


معاون وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به پیشینه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشکده داروسازی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دانشگاه های اصلی و قطب ۵ کشور است که با وجود مراکز تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان فعال می‌تواند موثر باشد؛ بسیاری از کارها را می توانیم در قالب تفاهم نامه های همکاری به این دانشگاه تفویض کنیم و از تجربیات و فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز بهره مند شویم.



در این نشست همچنین سامانه جامع الکترونیکی تامین و توزیع شیرخشک مصنوعی یارانه‌ای از سوی دکتر راعی معاون غذا و دارو دانشگاه شیراز به عنوان پیشنهادی مناسب معرفی شد.

این نشست سیزدهم بهمن ۱۴۰۱، با حضور رئیس سازمان غذا و دارو، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، روسا و معاونان غذا و داروی دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی قطب پنج و معاونین و مدیران کل سازمان غذا و دارو در مجتمع ولایت شیراز برگزار شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز