title
کد خبر: 233380
00
اعزام ۶ تیم بهداشتی به مناطق زلزله زده خوی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از اعزام ۶ تیم بهداشتی شامل کارشناسان بیماری‌ها، بهداشت محیط وحرفه ای، بهداشت روان و بهداشت خانواده و ماما به مناطق زلزله زده خوی خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز ،محمدامین ولیزاد با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص زلزله زدگان خوی افزود: از همان دقایق اولیه بعد از وقوع زلزله در خوی کلیه مراکز بیمارستانی ، درمانی و بهداشتی استان به حالت آماده باش در آمد و نیز ۱۰ آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس از ارومیه به شهرستان خوی اعزام شد. 

وی با اشاره به تامین و ذخیره انواع دارو وسرم در انبارهای دارویی شهرستان خوی و هماهنگی های لازم برای پیشگیری از کمبود دارو افزود: پزشکان مورد نیاز به منطقه زلزله زده شهرستان خوی اعزام و اقدامات درمانی از جمله اعمال جراحی مصدومین زلزله به صورت کاملا رایگان انجام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: کلیه مصدومین اعزامی در بیمارستانهای خاتم الانبیا(ص) سلماس و امام خمینی(ره) ارومیه پذیرش شد و همچنین پذیرش تمام بیمارانی که خودشان به این بیمارستانها مراجعه نموده اند، انجام شد. 

ولیزاد اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ دانشجوی دانشکده علوم پزشکی خوی در خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اسکان داده شدند و ادارات تابعه معاونت فرهنگی و دانشجویی جهت ارائه خدمات دانشجویی، مشاوره، سلامت روان و فرهنگی در آماده باش بودند. 

 وی از  اختصاص ۱۰ میلیارد ریال کمک برای زلزله زدگان خوی از طرف دانشگاه علوم پزشکی و مجمع خیرین سلامت نیز خبرداد. 

منبع:ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز