title
کد خبر: 233339
00
تولید شیر پاستوریزه حاوی آغوز فراویژه در این استان

پس از سه سال تحقیق و پژوهش پژوهشگران دانشگاه اصفهان بر روی آغوز گاو محصولی نوآورانه و دانش بنیان تولید شد که دارای آنتی بادی است و سلامت دستگاه گوارش و تنفس را ارتقا می دهد.

 به گزارش بهداشت نیوز، دکتر بوذری و دکتر نیلی دو پژوهشگر دانشگاه اصفهان، طی سه سال تحقیق، موفق به تولید این محصول نوآورانه شدند.
تولید محصول دانش بنیان شیر فراویژه نوزا با همکاری مرکز پژوهشی ویروس شناسی دانشگاه اصفهان و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در شرکت فناور نوآوران واکسن زیتون اصفهان  تولید می شود.
دکتر بوذری استاد دانشکده علوم زیستی و فناوری دانشگاه اصفهان در این خصوص اظهار داشت: این محصول، می تواند برای پیشگیری و کمک به درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار بگیرد. 
دکتر نیلی احمد آبادی معاونت مرکز پژوهشی ویروس شناسی دانشگاه اصفهان نیز در خصوص این محصول اظهار داشت:  آنتی بادی هایی که در درون این شیر هست و آغوز فراویژه ای که در داخل آن وجود دارد باعث ارتقا سطح سلامت می شود به این صورت که آنتی بادی به صورت اختصاصی با عوامل بیماری زا اتصال پیدا می کند و در دستگاه گوارش و قسمت فوقانی دستگاه تنفس آن ها را غیر فعال می کند 
شایان ذکر است،شیر پاستوریزه حاوی آغوز فراویژه که در گروه های علمی بین المللی هم تایید شده ، اکنون به تولید رسیده است. 
محمد رضا هادی مدیر عامل شرکت تولید شیر و فرآورده های لبنی پاستوریزه نیز تصریح نمود: بر اساس درخواست متقاضیان آمادگی این را داریم که در ۸ شیفت حدود ۱۵۰ هزار واحد از این محصول را روانه بازار کنیم . 
بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه اصفهان، در حال حاضر، بر اساس تقاضا روزانه حدود ۵ هزار واحد از این محصول در حال تولید است


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز