title
کد خبر: 232707
00
اهمیت دریافت خدمات مناسب مشاور تغذیه در بیمارستان

در دومین جلسه کمیته تغذیه بالینی دانشگاه دکتر ناطقی در ارتباط با اهمیت تغذیه بالینی در بیمارستان ها و اهمیت دریافت خدمات مناسب مشاور تغذیه مطالبی را عنوان کرد و دریافت مراقبت تغذیه ای مناسب را از حقوق اصلی بیماران دانست.

به گزارش بهداشت نیوز، دومین جلسه کمیته تغذیه بالینی دانشگاه با حضور دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه، دکتر بیگ محمدی، رییس دانشکده پزشکی، دکتر حسین زاده، رئیس دانشکده تغذیه و رژیم شناسی، دکتر علی گنجعلیخان حاکمی، مدیر تعالی بالینی امور بیمارستان ها، شیما هادوی، مسئول تغذیه بالینی معاونت درمان و سایر اعضا در روز شنبه یکم بهمن 1401 در سالن شورا دانشگاه برگزار شد.
در این جلسه دکتر ناطقی در ارتباط با اهمیت تغذیه بالینی در بیمارستان ها و اهمیت دریافت خدمات مناسب مشاور تغذیه مطالبی را عنوان کرد و دریافت مراقبت تغذیه ای مناسب را از حقوق اصلی بیماران دانست.
دکتر گنجعلیخان از جمله راهکارهای مناسب برای افزایش تعداد مشاوره های تغذیه را الکترونیک شدن فرم ارزیابی اولیه دانست که توسط پرستاران بخش تکمیل می شود.
شیما هادوی میزان پیشرفت مصوبات کمیته قبلی و همچنین گزارش آماری از وضعیت مراقبت تغذیه ای انجام شده در شش ماه اول سال 1401 و مقایسه میزان پیشرفت آن با سال پایه را در قالب نمودار ارائه کرد.
در پایان جلسه در خصوص عدم استفاده از مکمل های خارج فرمولاری، تامین هزینه فرمولارهای تجاری تغذیه انترال در قرارداد تغذیه، اجرای طرح پایش سه ماهه به صورت پایلوت برای بررسی میزان اثربخشی دریافت مشاوره تخصصی تغذیه در بیمارستان های تحت پوشش صحبت شد. همچنین درخصوص تعداد پایین مراقبت تغذیه ای انجام شده در برخی مراکز به علت مشکلات موجود در سیستم ارجاع بیماران نیازمند مراقبت تغذیه ای بحث و تبادل نظر شد. شرکت در راندهای پزشکی، تهیه پیش نویس فرم ارجاع پزشک، برگزاری جلسات برای هماهنگی بیشتر بین گروه های مختلف تغذیه شاغل در بیمارستان از جمله سایر پیشنهادات مطرح شده در این کمیته بود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز