title
کد خبر: 232638
00
سازمان همکاری اسلامی اهانت به قرآن کریم را در سوئد محکوم کرد

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در بیانیه ای با محکوم کردن جنایت برخی عناصر راست گرای افراطی در سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در استکهلم، تاکید کرد که این اقدام موهن با اجازه مقامات سوئدی انجام شد.

پایگاه خبری العهد، «حسین ابراهیم طه» هشدار داد که این اقدام تحریک آمیز که برخی از راست گرایان افراطی چندین بار مرتکب آن شدند، مسلمانان را هدف قرار داده و به ارزش های مقدس آن ها اهانت کرده است.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با بیان اینکه سوزاندن قرآن نشان از نگرانی اسلام هراسان و بیگانگان دارد، دولت سوئد را به اتخاذ اقدامات لازم علیه عاملان این اقدام تشویق کرد و خواستار افزایش تلاش های بین المللی برای ممانعت از اقدامات مشابه و حمایت از مبارزه با اسلام هراسی شد.

پیش از این نیز بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی این اقدام را به شدت محکوم کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تداوم هتک حرمت قرآن کریم در کشورهای اروپایی را که این بار در سوئد رخ داد، قویا محکوم کرد.

«ناصر کنعانی» افزود: متأسفانه برخی کشورهای اروپایی همچون گذشته به بهانه واهی حمایت از آزادی بیان، دست عناصر افراط گرا و تندرو را در مسیر نفرت‌پراکنی علیه مقدسات و ارزش‌های اسلامی باز می‌گذارند و به‌رغم شعارهای زیبای حقوق بشری، اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی را در جوامع خود نهادینه می‌کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: تکرار هتک حرمت به کتاب آسمانی یک و نیم میلیارد مسلمان، مصداق بارزی از نفرت پراکنی و ترویج خشونت علیه تمام مسلمانان است و اینگونه اقدامات هیچ نسبتی با آزادی بیان و عقیده ندارد.

«راسموس پالودان» رهبر حزب راست افراطی «خط سخت» دانمارک، یک نسخه از قرآن را در نزدیکی سفارت ترکیه در استکهلم، در میان تدابیر شدید امنیتی پلیس سوزاند.

این اقدام پالودان با محکومیت شدید مسلمانان و کشورهای اسلامی مواجه شد و از دولت سوئد نیز به خاطر جلوگیری نکردن از این اقدام انتقاد شده است.

نقل از ایرنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز