title
کد خبر: 232029
10
رفع مشکلات کلیه و گوارش تا آسم و عفونت کبدی با این گیاه

خرفه سا ( ویزاخ) برای درمان عفونت کبدی، آسم و فقدان عادت ماهیانه بکار می رود ریشه آن مسهل، محرک ، حساسیت زا و سقط آور است و برای درمان فقدان قاعدگی بکار می رود.

به گزارش بهداشت نیوز، جوشانده گیاه کامل به عنوان ضدکرم مصرف می شود. مایع در بدن جهت رفع دردهای شکمی و مشکلات کلیوی استفاده می شود. خمیر برگهای آن به عنوان سقط کننده جنین داده می شود.ریشه آن به عنوان مسهل و سقط آور بکار می رود. برای درمان عفونت کبدی، آسم و فقدان عادت ماهیانه بکار می رود ریشه آن مسهل، محرک ، حساسیت زا و سقط آور است و برای درمان فقدان قاعدگی بکار می رود. برگهای آن مدر است و برای درمان خیز (باد و ورمو تجمع مایع در بدن) بکار می رود.

کلیه اندامهای گیاه طعم تلخ و اثر آرام کننده درد، مقوی معده و ملین دارد، در بیماریهای کم خونی، درمان بواسیر و التهاب ها اثر معالج دارد و چون مدر است برای درمان استسقاء بکار می رود. ریشه آن مخلوط با زنجبیل به عنوان مسهل بکار می رود  با توجه به پراکندگی محدود جغرافیایی و دوران رشد کوتاه بهاره در استان هرمزگان در طب سنتی ایران جایگاهی برای آن تعریف نشده است، با توجه به تحقیقات انجام شده در کشورهای همجوار برای دستیابی به اثرات درمانی آن نیاز به تحقیق و جستجوی بیشتر علمی احساس می شود. بنابراین توصیه می شود طی یک پروژه تحقیقاتی خواص دارویی آن به دقت مورد بررسی قرار گیرد و در صورت اثبات آن در جهت کاشت و تولید آن اقدام ضروری و مقتضی بعمل آید .


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز