title
کد خبر: 231669
00
طرح های خارق العاده معمار ایرانی از استادیوم های آینده + عکس

از ومبلی تا امارات، لندن میزبان برخی از شناخته‌ شده ‌ترین استادیوم ‌های جهان است. اما اگر پیش‌بینی‌های یک معمار قابل انجام باشد، این مکان‌های نمادین می‌توانند در آینده تحولی شگرف داشته باشند.

پوریا باباخانی، معمار ایرانی ساکن هامبورگ آلمان، از یک ابزار هوش مصنوعی برای پیش‌بینی اینکه استادیوم‌ های لندن در آینده ممکن است چگونه به نظر برسند، استفاده کرده است. طراحی‌های آینده‌نگر او گویی مستقیما از دل داستان‌ های علمی تخیلی بیرون آمده‌اند.

برای ساخت این تصاویر، آقای باباخانی از ابزار Midjourney استفاده کرده است؛ برنامه ای که از هوش مصنوعی برای تبدیل متن به تصویر استفاده می‌کند.

به نظر می‌رسد یکی از استادیوم ها در بالای یک آسمان خراش قرار دارد با سقفی شیشه ای که بر روی یک پایه فلزی به شکل بشقاب پرنده قرار گرفته است. یکی دیگر شبیه یک توپ فوتبال است، با یک طرح کروی بزرگ که روی آن طرح معروف شش ضلعی حک شده است.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
محمد
1401/10/21 - 23:300 4
ممکن است معماران آینده قادر به ایجاد هر نوع فرم با هر نوع عملکردی را در متاورس یا ساحتی شبیه به آن در جهان مجازی باشند اما در دنیای واقعی طراحی ها به هر گونه گشایش فضا و نیز ایجاد فضای غیر مصنوع غیر ضروری خواهد انجامید.
اینستاگرام بهداشت نیوز