title
کد خبر: 231522
00
سلامت ۲۰۰ هزار فرآورده سلامت محور در آزمایشگاه‌های غذا و دارو بررسی می‌شود

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی گفت: سالانه حدود ۲۰۰ هزار فرآورده سلامت محور توسط آزمایشگاه های مورد تایید سازمان غذا و دارو بررسی می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر مهدی انصاری با بیان این مطلب، اظهار داشت: حدود ۵۰ درصد آزمایش های ما مربوط به محصولات غذایی، ۳۰ درصد دارو و ۲۰ درصد مابقی اقلام هستند.

وی افزود: تمام داروهایی که برای نخستین بار وارد چرخه مصرف کشور می‌شوند، حتما باید در آزمایشگاه مرجع بررسی و مورد تایید قرار گیرند و هرگونه مشکل در نمونه ها، به ادارات کل مربوطه اعلام و درباره آنها تصمیم گیری می شود. همچنین ارزیابی شکایت در خصوص محصولات سلامت محور و نمونه های ارسالی از مراجع قانونی کشور نیز بر عهده آزمایشگاه مرجع است.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی تصریح کرد: آزمایشگاه های غذا، دارو، فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل، بیولوژیک، تجهیزات پزشکی، میکروبیولوژی، آرایشی بهداشتی و تضمین کیفیت زیرمجموعه آزمایشگاه های مرجع هستند که به صورت مجزا فعالیت می کنند.

وی افزود: محصولات سلامت محور توسط مولفه های تعیین شده در شبکه های آزمایشگاهی معاونت های غذا و داروی سراسر کشور، آزمایشگاه های همکار و مجاز تایید شده از نظر کیفیت نیز مورد بررسی و ازمایش قرار می گیرند.  

دکتر انصاری با اشاره به اینکه آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو وظیفه کیفیت سنجی و تطابق با استاندارد های جهانی را برعهده دارد، عنوان کرد: تمام امور انجام گرفته در این آزمایشگاه توسط سختگیرانه ترین روش های از پیش تعیین و تایید شده، صورت می گیرد.

وی اظهار کرد: بر اساس ارزیابی ها و معیارهای سازمان جهانی بهداشت، آزمایشگاه مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و داروی ایران در بین کشورهای منطقه و خاورمیانه جایگاه منحصر به فردی دارد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز