title
کد خبر: 231358
00
مزایای هوش مصنوعی در مقابله با تغییرات اقلیمی

هوش مصنوعی تمامی صنایع را تحت تاثیر قرار داده و در بعضی حیطه‌های حساس مانند پزشکی، انقلابی به پا کرده است.

به گزارش بهداشت نیوز، هوش مصنوعی تمامی صنایع را تحت تاثیر قرار داده و در بعضی حیطه‌های حساس مانند پزشکی، انقلابی به پا کرده است و به متخصصان این محدوده در تشخیص، درمان و تحلیل بیماری‌ها کمک می‌کند.برای مثال از هوش مصنوعی برای پایش و نظارت بر علایم حیاتی بیمارانی که تحت مراقبت‌های ویژه هستند و اطلاع رسانی  به کادر درمان در صورت افزایش فاکتورهای خطر استفاده می‌شود.

یکی دیگر از محدوده‌هایی که بهره‌گیری از هوش مصنوعی موجب پیشرفت قابل توجه دانشمندان شده است مطالعه و تجزیه و تحلیل تغییرات اقلیمی است.
برای نمونه، کمک به پیش بینی بلایای طبیعی و  تبعات آن از این طریق  امکان پذیر است. افزون بر پیش بینی، این فناوری راه‌های انطباق ساختاری برای به حداقل رساندن تاثیرات بلایای طبیعی را نیز نشان می‌دهد. همچنین می‌توان از آن برای تحلیل داده‌های تاریخی و پیش بینی روندهای آتی استفاده کرد که این خود امکان پایه‌گذاری سیستم‌های هشدار زودرس را فراهم می‌سازد.

افزون بر این، ابر هوش مصنوعی نقش مهمی در آگاه سازی نسبت به رد پای کربن از طریق محاسبه تاثیر افراد و توصیه برای بهبود این تبعات، ایفا می‌کند. از هوش مصنوعی همچنین می‌توان برای آموزش جامعه بهره گرفت که چگونه تغییرات کوچک می‌تواند منجر به تغییرات قابل ملاحظه در مقیاس وسیع شود. این ابزار به تحقق اهداف توسعه‌ای سازمان ملل در مقابله با تغییر اقلیم کمک می‌کند.

کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک (IEC) و سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) در کمیته فنی مشترک میان این دو سازمان JTC1/SC24 با عنوان «هوش مصنوعی» بر استانداردهایی متمرکز هستند که هدف آنان تدوین این فناوری‌ها است. یک گزارش فنی (TR) برای موارد مختلف استفاده تدوین شده است. این گزارش فنی در بردارنده چگونگی پیش‌بینی مصرف در شبکه‌های هوشمند برق یا سیستم‌های مدیریت انرژی خانگی است.

منبع: سازمان ملی استاندارد ایران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز