title
کد خبر: 231144
00
خواص درمانی خربزه درختی

درختی به ارتفاع حدود ۲۰ فوت، دارای برگ های بزرگ دمبرگ دار، پنجه ای، ۷ لوبه که هر لوب به نوبه خود به لوب های جانبی فرعی تقسیم می شود.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از جهاد دانشگاهی، درختی به ارتفاع حدود ۲۰ فوت، دارای برگ های بزرگ دمبرگ دار، پنجه ای، ۷ لوبه که هر لوب به نوبه خود به لوب های جانبی فرعی تقسیم می شود.
کاربردهای درمانی خربزه درختی

نام: خربزه درختی

نام علمی: Carica papaya L

نام تیره: کاریکاسه

قسمت مورد استفاده: میوه و برگ ها.

زیستگاه و دامنه پراکندگی: مناطق گرمسیری آمریکا، در جنوب فلوریدا به صورت اهلی شده یافت می شود.

شرح: گل آذین متشکل است از گرزن های خوشه ای گل های زرد، پرچم دار و مادگی دار، میوه بزرگ و خربزه مانند، سته خوراکی به وزن حدودا 15 پوند، دارای گوشت عنابی یا زرد رنگ و یک محفظه مرکزی که تعداد زیادی دانه کروی سیاه در آن دیده می شود.

خواص: از برگ های خربزه درختی، کارپاین استخراج می شود که حاوی آنزیم های پروتولیتیک است و در ماسک های صورت، شامپوها، تقویت کننده های پوست و ... کاربرد دارد. برگ های این گیاه از زمان های باستان برای بسته بندی گوشت و زخم های چرکین استفاده می شد. دانه های آن حاوی گلیکوزیدی است که به سینیجرین شباهت دارد.

مواد تشکیل دهنده:  آنزیم های پروتولیتیک، کارپلین، ویتامین ها و املاح.  

منابع:

بیگم فقیر،م، 1384، گونه های گیاهی گیاهان آرایشی-بهداشتی، اداره انتشارات دانشگاه گیلان.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز