title
کد خبر: 231010
00
 مغرب، ورود مسافران از چین را ممنوع کرد

وزارت خارجه مغرب به دنبال شیوع دوباره ویروس کرونا در چین، شنبه شب در بیانیه ای ورود تمام اتباع خارجی از مقصد چین به کشورش را ممنوع کرد.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری رسمی مغرب ( Map)، این تصمیم از سوم ژانویه سال ۲۰۲۳ اجرا و تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد یافت.

براساس بیانیه وزارت امورخارجه مغرب، این کشور اعلام کرده است که در هفته‌های اخیر تحولات کویید ۱۹ را در جمهوری خلق چین زیرنظر گرفته است.

مغرب اعلام کرد: در سایه تحول شرایط و برای جلوگیری از موج دیگر کرونا در مغرب و چالش های آن، مقامات مغربی تصمیم گرفتند که از سفر تمام مسافران از چین صرف نظر از ملیت آنها ممنوع شده است.

مرکز تحقیقات بهداشتی Airfinity مستقر در بریتانیا روز جمعه مدعی شد که شمار مرگ و میر «روزانه» مبتلایان کووید در چین به ۹ هزار نفر رسیده است.

ارزیابی‌های این مرکز همچنین افزایش تقریبا «دو برابری» مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به کرونا در چین طی یک هفته اخیر را نشان می‌دهد که نتیجه گسترش سریع این عفونت در سراسر چین است.

دور جدید شیوع گسترده ویروس کرونا در چین از اواخر ماه نوامبر آغاز شد؛ یعنی زمانی که سرانجام پکن در پی اعتراضات سراسری سیاست سخت‌گیرانۀ «کووید صفر» را به کناری گذاشت.

این موسسه همچنین پیش‌بینی کرده است که در ۱۳ ژانویه ابتلا به کرونا در این کشور به اوج خواهد رسید و روزانه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شوند.

در گزارش جدید مرکز «ایرفینیتی» آمده است: «شمار تلفات کرونا در چین از اول دسامبر احتمالا به ۱۰۰ هزار نفر رسیده و در مجموع ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر نیز به این ویروس آلوده شده‌اند.»

  •  

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز