title
کد خبر: 230961
00
دانشگاه‌های علوم پزشکی وارد ریل تولید فناوری سلامت شده‌‌اند

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین اختتامیه هفتمین فن بازار ملی سلامت گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی وارد ریل تولید فناوری سلامت شده‌‌اند.      

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر یونس پناهی در آیین اختتامیه هفتمین فن بازار ملی سلامت اظهار داشت: امسال در ارزشیابی دانشگاه ها و  مراکز تحقیقاتی به فناوری روی آوردیم و اهمیت این مسئله موجب شد تا برای تشویق دانشگاه‌ها و هدایت آنها به این سو از دانشگاه‌های برتر فناوری تقدیر کنیم.
 
وی افزود: رشد قابل توجه ایران در فناوری یک نقطه عطف است و نشان می‌دهد هیچ راهی نداریم جز اینکه تولید را به محصول برسانیم و این محصول باید در راستای نیاز کشور باشد.
 
دکتر پناهی همچنین گفت: اینکه اکنون در حوزه فناوری در دنیا رتبه قابل قبولی داریم خوب است ولی کافی نیست و باید در سال آینده به رتبه ۳۵ دست پیدا کنیم و به مرور به نقطه‌ای برسیم که به تولید فناوری با کیفیت بالا دست پیدا کنیم.
 
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در ادامه از شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور و دانشگاه‌ها به صورت ویژه قدردانی و تصریح کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت از مسیر ایجاد پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و نوآوری سلامت و رساندن ایده‌ها در زمان کوتاه به محصول و قرار دادن آنها در اختیار مردم و جامعه میسر می‌شود.
 
وی تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید مسئول تولید مدیران فناور شوند تا امید داشته باشیم توانایی پاسخگوی به مردم و نیاز کشور را داریم.
 
دکتر پناهی با اشاره به دستور وزیر بهداشت در پاییز سال گذشته، گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور سال گذشته اجرای طرح 8 ماده ای شامل تقویت و ارتقا کمی و کیفی پژوهش های کاربردی و بنیادی در راستای پاسخگویی به نیازها جامعه در عرصه سلامت در جهت دست یابی به مرجعیت علمی را بر عهده معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت قرار داد و اکنون با برگزاری این رویداد خوشحال هستیم، دانشگاه‌های علوم پزشکی وارد ریل جدیدی شده‌اند و ما باید برای توسعه فناوری از آنها حمایت کنیم.
 
گفتنی است آیین اختتامیه هفتمین فن بازار ملی سلامت با حضور دکتر پورحسینی مشاور وزیر و مدیر کل  حوزه وزارتی و معاونان درمان و آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برگزار شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز