title
کد خبر: 230908
00
درد و دل بیماران با وزیر بهداشت در بازدید سرزده از یک مرکز درمانی

وزیر بهداشت شامگاه یکشنبه ۱۱ دی ماه به طور سرزده از بیمارستان آیت الله طالقانی تهران بازدید و دستورات ویژه ای برای رسیدگی به وضعیت بیماران و پرستاران این مرکز درمانی، صادر کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، بازدید میدانی و سرزده بهرام عین اللهی از این مرکز درمانی بهانه ای برای پیگیری حل مشکلات خرد و کلان بیماران و بیمارستان شد. در بخش اورژانس، تعدادی از بیماران بستری شده بودند.

یکی از بیماران، مبتلا به سرطان بود و نکته جالب اینکه همراه وی برای تهیه دارو به صورت آزاد و خارج از بیمه، ۵ میلیون تومان هزینه کرده بود اما عین اللهی در تماس با ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، از پوشش بیمه برای داروی این بیمار کسب اطلاع کرد و دستور داد که بهای پرداخت شده این بیمار، بازگردانده شود.

بیمار دیگری که اهل تبریز بود و برای انجام نوعی آنژیوگرافی به بیمارستان طالقانی مراجعه کرد که وزیر بهداشت پس از اطلاع از وضعیت این بیمار و البته برای ارائه این خدمت درمانی در تماس با رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز دستور داد در اسرع وقت امکانات این خدمت برای بیماران در تبریز فراهم شود تا بیماران برای دریافت این خدمات و حفظ کرامت آنها، مجبور به مراجعه به تهران نباشند. 

بیمار دیگری که وزیر بهداشت جویای وضعیتش بود، بیمار پیوند کبدی بود که وضعیت چندان مناسبی نداشت و با توجه به وخامت حالش، عین اللهی دستور داد در اسرع وقت، وضعیت این بیمار و همچنین بیمار دیگری که مشکل قلبی داشت، مورد رسیدگی ویژه قرار گیرد.

در این بین عین اللهی با چندین نفر از پرستاران بیمارستان طالقانی گفتگو کرد و ضمن تقدیر از خدمات شان در رسیدگی به بیماران، مشکلات آنها را مورد ارزیابی قرار و برای حل مشکلات شان، دستور ویژه داد. وزیر بهداشت خواستار ساخت همراه سرا در این بیمارستان برای رفاه حال همراهان بیماران هم شد.

عین اللهی همچنین در تماس با رحیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، پیگیر راه اندازی بیمارستان خیریه الغدیر بومهن شد که رحیمی، دلیل عمده تاخیر در راه اندازی آن بیمارستان را تامین نیروی انسانی عنوان کرد که وزیر بهداشت برای حل این مشکل، قول مساعد داد.

آخرین پیگیری شامگاه یکشنبه وزیر بهداشت، گلایه یکی از بیماران مبنی بر مشکل در تهیه واکسن گارداسیل بود که عین اللهی بلافاصله در تماس با محمدی، رییس سازمان غذا و دارو، علت آن را جویا شد که محمدی عنوان کرد که این واکسن به مقدار کافی در سراسر کشور توزیع شده و مشکلی در تهیه آن وجود ندارد.

بخش دیگری که مورد بازدید وزیر بهداشت قرار گرفت، داروخانه این بیمارستان بود که وضعیت داروهای اصلی بیمارستانی و آنتی بیوتیک ها در آن مناسب بود و حتی برخی داروهای بیماران خاص نیز در آن وجود داشت.

اورژانس این بیمارستان به دلیل رسیدگی مناسب و تعیین وضعیت سریع بیماران، دارای ظرفیت و تخت خالی بود که این امر و مدیریت مناسب سایر بخش های بیمارستانی، عاملی شد تا مورد تحسین و تقدیر وزیر بهداشت قرار گیرد.

این نوع بازدیدهای میدانی و سرزده از سوی بالاترین مقام بهداشتی و درمانی کشور و پیگیری حل مشکلات بیماران و ارائه کنندگان خدمات، اقدامی است که نیازمند استمرار و البته الگو برداری از سوی سایر مسئولان نظام سلامت و حوزه های دیگر کشور است تا ضمن مشاهده مشکلات از نزدیک، سیاست‌های عدالت جویانه دولت مردمی، تحقق یابد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز