title
کد خبر: 230778
00
روش هایی که با آن می توان جلوی شدید شدن شیوع کرونا را گرفت

معاون امور بهداشتی دانشگاه با توجه به موج جدید همه‌گیری کرونا در جهان و احتمال وقوع همه‌‌گیری در کشور بر رعایت جدی پروتکل های بهداشتی تاکید کرد

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر محمدرضا سهرابی توصیه کرد: با توجه به شیوع موج جدید همه‌گیری کرونا در برخی کشورهای جهان و تایید ورود سویه‌های جدید به کشور از سوی وزارت بهداشت،مردم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی نظیر کرونا و آنفلوانزا اهتمام بیشتری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

 

معاون امور بهداشتی دانشگاه گفت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی همه مردم باید تا جای ممکن از حضور غیرضروری در مکان‌های تجمعی و بسته  خودداری کنند و در صورت حضور در چنین مکان‌هایی علاوه بر برقراری تهویه  مناسب حتما از ماسک تنفسی مناسب استفاده کنند.

 

دکتر سهرابی استفاده از ماسک  و برقراری تهویه مناسب را  در مکان‌هایی مانند مدرسه و دانشگاه‌ بسیار مهم عنوان کرد.

 

معاون امور بهداشتی دانشگاه با اشاره به آمادگی مراکز جامع خدمات سلامت تابعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای ارایه خدمات بهداشتی درمانی به افراد توصیه کرد در صورت  داشتن علایم بیماری‌های تنفسی شامل عطسه، سرفه، آبریزش بینی، تب و لرز حتما به پزشک مراجعه کنند.

 

وی تاکید کرد: افراد مبتلا به علایم تنفسی علاوه بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در منزل مانده و برای پیشگیری از ابتلای سایر افراد خانوده اصول بهداشتی و قرنطینه را رعایت کنند.

 

به گفته وی علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، توجه به تغذیه سالم و انجام ورزش‌های مناسب نیز می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی افراد کمک کند.

 

بنابر اعلام دانشگاه شهید بهشتی، دکتر سهرابی در خاتمه ابراز امیدواری کرد با همکاری مردم، رعایت توصیه‌ها و تمهیدات بهداشتی بتوان از گسترش بیماری در کشور جلوگیری کرد.   


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز