title
کد خبر: 230752
00
تولید 4 تُن عصاره گیاهی برای بیماران تنفسی در هلال‌احمر

مجموعه سهاجیسا هلال احمر در کمتر از یک هفته موفق به تولید بیش از 4 تن عصاره گیاهی برای درمان بیماری‌های تنفسی شد.

به گزارش بهداشت نیوز، علیرضا عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی در خصوص تولیدات سهاجیسا گفت: گسترش سبد تولید و تلاش برای اخذ مجوز تولید انواع عصاره‌های جدید، تولید عصاره‌های مورد مصرف در صنعت دام و طیور، تداوم همکاری مشترک با شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی‌پژوهشی، ارتقای سطح کیفی محصولات موجود و تولید انواع عصاره‌های خشک برای تولید دارو و مکمل های گیاهی و همچنین ارسال نمونه عصاره‌های تولید شده به کشورهای مختلف را می‌توان مهم ترین فعالیت های شرکت سها جیسا در سال جاری دانست.

وی افزود: در همین راستا مجموعه سهاجیسا از تاریخ 26 آذرماه تا سوم دی‌ماه موفق به تولید 590 کیلوگرم گیاه خشک عشقه و 300 کیلوگرم عصاره این گیاه شده است. از مهمترین خواص درمانی عصاره خشک عشقه می‌توان به درمان بیماری‌های تنفسی و سرفه اشاره کرد.

عسکری ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی سهاجیسا موفق به تولید 3 هزار و 800 کیلوگرم غلیظ انجیر و 84 کیلوگرم پاستوریزه و اسپری گل ساعتی شده است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی خاطرنشان کرد: اکنون کارخانه سها جیسا با اخذ ۱۳۵ پروانه تولید انواع عصاره‌های روغنی، خشک، هیدروپروپیلن گلایکولی، الکلی و گلیسیرینه و همچنین با اخذ ۵۳ مجوز تولید محصولات غذایی و انواع دمنوش های گیاهی یکی از بزرگترین تولید کنندگان بزرگ عصاره گیاهی در کشور است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز