title
کد خبر: 230586
00
سیاست های اجرایی وزارت بهداشت برای افزایش سطح امید پزشکان

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت از ارائه سیاست های اجرایی برای کاهش میزان مهاجرت پزشکان خبر داد.  

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر امیر پاشا طباییان در گفت و گوی تلفنی با برنامه مثبت در زمینه بحث مهاجرت پزشکان بیان کرد: طی یک سال اخیر میزان مهاجرت پزشکان کمرنگ شده است.
 
وی اظهار کرد: خوشبختانه با اجرای  سیاست‌های مناسب در دولت جدید و اصلاح فرایندهای قبل، سطح امید در پزشکان افزایش پیدا کرده است که از مهم ترین اقدامات در این راستا می توان به برداشتن سقف پرداخت به پزشکان، اصلاح پلکان، کاهش فاصله ضریب k بخش دولتی و خصوصی اشاره کرد.
 
دکتر طباییان با بیان این مطلب که در آزمون دستیاری تخصصی امسال، حدود 4 هزار نفر پذیرش شدند، افزود: این موضوع که در طول تاریخ وزارت بهداشت بی سابقه بوده، نشان دهنده افزایش علاقه و انگیزه پزشکان برای ادامه تحصیل و اشتغال در ایران است. 
 
وی گفت: معاونت آموزشی با همکاری معاونت درمان، اصلاح نظام پرداخت و اصلاح تعرفه ها برای رشته های کم اقبال را پیگیری می کند. 
 
مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اجرای طرح بومی گزینی برای تکمیل ظرفیت رشته های تخصصی دستیاری از افزایش حقوق 80 درصدی رزیدنت ها طی یک سال اخیر خبر داد و افزود: رسیدگی به وضعیت معیشتی دستیاران و رزیدنت ها و تسهیل شرایط تحصیل برای دانشجویان رشته های علوم پزشکی در دستور کار است.
 
وی با تاکید بر تقویت سطح امید در سطح جامعه، تصریح کرد: تمام تلاش ما در معاونت آموزشی، اجرای سیاست‌های مناسب در راستای حل مشکلات پزشکان و افزایش سطح رضایت‌مندی آنها است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز