title
کد خبر: 230523
00
بدن ما به چه میزان ویتامین در روز نیاز دارد؟

میزان نیاز روزانه بدن به ویتامین ها و مواد معدنی براساس جنسیت، سن و چندین عامل دیگر تفاوت دارد. با این وجود سازمان غذا و دارو تاکید میکند هر فرد بالغ باید به طور متوسط میزان مشخصی از انواع ویتامین و مواد معدنی را مصرف کند.

به گزارش بهداشت نیوز، مصرف ویتامین به صورت روزانه می‌تواند مانع از ابتلا شما به بیماری‌های سخت شود. مهم‌ترین ویتامین‌های بدن عبارتند از:

    کلسیم

میزان نیاز روزانه بدن به ویتامین ها و مواد معدنی مثل کلسیم در طی روز ۱.۱۳۶ میلی‌گرم برای هر فرد بزرگسال است. این میزان از کلسیم باید هر روز دریافت شود. 
 

  پتاسیم

یکی از ویتامین های مورد نیاز روزانه بدن پتاسیم است. میزان نیاز روزانه یک فرد عادی ۴۰۴۴ میلی‌گرم است.
 

   منیزیم

منیزیم یکی از این موادغذایی مفید برای بدن است. وجود آن به تقویت عضلات، عروق و قلب کمک زیادی می‌کند. میزان نیاز بدن یک فرد عادی به منیزیم ۳۸۰ میلی‌گرم در طی روز است.

   ویتامین های A ، C ، D و E

یکی از ویتامین های مورد نیاز روزانه بدن ویتامین A است که به رضد بینایی و سلول‌های بدن کمک می‌کند. میزان نیاز روزانه بدن به ویتامین آ در طی یک روز ۷۰۰ – ۹۰۰ میکروگرم است.

ویتامین C به بدن کمک می کند تا کلاژن (نوعی پروتئین) در رگ‌های خونی، استخوان‌ها، غضروف‌ها و ماهیچه‌ها ساخته شود. میزان نیاز روزانه بدون به ویتامین C بین ۶۵ تا ۹۰ میلی‌گرم است.

یکی دیگر از ویتامین های مورد نیاز روزانه بدن ویتامین D است. بدن به طور متوسط به ۶۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین دی در طی روز نیاز دارد. برای افراد سالمند این میزان به ۸۰۰ واحد بین‌المللی می‌رسد.

یکی دیگر از ویتامین های موز نیاز روزانه بدن ویتامین E است. میزان نیاز روزانه بدن به ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین E 15 میلی‌گرم در طی روز برای یک فرد بزرگسال است. 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز