title
کد خبر: 230270
00
آرام‌بخش‌های تسکین دهنده دستگاه‌های مختلف بدن

بسیاری از آرام بخشهای تسکین دهنده دارای خاصیت ضد تشنجی هستند البته لازم به ذکر است که داروهای گیاهی خواب آور نیز در دزهای پایین دارای خاصیت آرام بخشی بر روی ذهن و جسم هستند.

به گزارش بهداشت نیوز، علاوه بر گیاهان دارویی که به طور مستقیم بر روی سیستم عصبی تاثیر می گذارند ، گیاهان داروییی ضد تشنجی که بر روی اعصاب محیطی و افزایش قدرت ماهیچه ای موثرند نیز می توانند  سبب اثر آرام بخشی بیشتر بر روی کل بدن گردند .

هنگامی که جسم راحت می شود حالت روح و روانی نیز بهبود می یابد.

بسیاری از آرام بخشهای تسکین دهنده دارای خاصیت ضد تشنجی هستند البته لازم به ذکر است که داروهای گیاهی خواب آور نیز در دزهای پایین دارای خاصیت آرام بخشی بر روی ذهن و جسم هستند.

آرام بخش‌های تسکین دهنده در مورد سیستم‌های دیگر هم کارایی دارند.

دستگاه گردش خون : بادرنجبویه ،زیرفون و دم شیر که همگی تسکین دهنده های ملایم هستند برای سیستم قلبی و عروقی مفیدند .

دستگاه گوارشی: تمام داروهای ضد تشنجی از لحاظ تسکین و التیام تشنج ها سودمند هستند اما مسکن ها مانند بادرنجبویه ، بابونه، و اسطوخودوس به هضم غذا و گوارش کمک زیادی می کنند.

دستگاه اسکلتی ماهیچه ای: تمام دارو های آرام کننده سبب کاهش کشش و فشار ماهیچه ای می شوند و درنتیجه درد مربوط به این دستگاه ها را تسکین می دهند. داروهایی که باید آنهارا به خاطر داشت عبارتند از توت مار ، بداغ و سنبل الطیب.

دستگاه تناسلی: گیاهان دارویی بداغ،توت مار، دم شیر، کاهو، نخل اره ای ایرانی همگی بر روی این دستگاه دارای اثرات مفیدی هستند.

دستگاه تنفسی: بسیاری از داروهای آرم بخش تسکین دهنده در بیماری هایی مانند آسم موثر و سودمند هستند اما به طور ویژه و مشخص می توان تنباکوی هندی ، توت مار دم شیر ، پوست درخت گیلاس و کاهو را نام برد.

 پوست: تمام داروهای آرام بخش تسکین دهنده می توانند به صورت مستقیم بر روی پوست موثر و مفید باشند اما گیاهان دارویی که اثرات منفی آنها کاملا شناخته شده و معتبر است عبارت اند از شقایق نعمانی،توت مار، علف چای یا گل راعی، و شبدر قرمز.

دستگاه ادراری: با ایجاد حالت آرامش در بدن میزان دفع آب اضافی افزایش می یابد که این موضوع ارتباطی به خاصیت مدر بودن گیاهان مودر استفاده ندارد .گیاه نخل اره ای ایرانی مسکن بسیار ملایم و خفیف است که بر روی دستگاه ادراری نیز موثر است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز