title
کد خبر: 230195
00
تکنیک‌های کنترل و مدیریت استرس

پاسخ روانشناختی، فیزیولوژیکی و رفتاری توسط افراد هنگام عدم تعادل بین خواسته های مطرح شده بر آنها و توانایی آنها در برآورده کردن آن خواسته ها استرس نام دارد.

به گزارش بهداشت نیوز، نشانه‌های استرس عبارتند از مشکلات خواب، افزایش یا کاهش وزن، دل درد، سر درد، دندان قروچه، افزایش تحریک پذیری، وحشت زدگی، مشکلات تمرکز، عرق کردن دست و پا، سوزش سر دل، خواب بیش از حد، دوری از اجتماع، خستگی دائم، حالت تهوع، احساس غرق شدن و انجام رفتار‌های وسواسی.

مدیریت استرس چیست؟

به عنوان یک تعریف ساده، مدیریت استرس شامل مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و برنامه‌هایی است که مردم برای مقابله با استرس در زندگی خود با تجزیه و تحلیل عوامل استرس زا خاص و انجام اقدامات مثبت برای به حداقل رساندن تأثیرات خود استفاده می کنند. مثال‌های محبوب کنترل استرس شامل یوگا، مدیتیشن و ورزش می‌باشند.

البته بیان این نکته هم بسیار ضروری است که استرس همیشه مضر نیست. بلکه تجربه این احساس گاهی بسیار ضروری و مفید است. و در واقع نمی‌توان مقدار استرس و تنش‌های مربوط به آن را به صفر رساند. و فقط هنگامی زندگی بدون استرس را تجربه خواهید کرد که علایم حیاتی نداشته باشید!


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز