title
کد خبر: 229842
00
سم زدایی بدن در آلودگی هوا با نسخه سنتی

یک متخصص طب ایرانی راهکارهای طب سنتی که در مواجهه با آلودگی هوا به سم زدایی بدن کمک می‌کند را تشریح کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر فاطمه نجات‌بخش گفت: خیلی اوقات با استفاده از مواد غذایی می‌توانیم به دفع سموم ناشی از آلودگی هوا در بدن خود کمک کنیم. سوپ‌هایی که سبزیجات زیادی دارند در این زمینه خیلی کمک کننده هستند، بویژه اگر با چاشنی‌های ترشی مانند آبلیمو، زرشک و آب نارنج ترش شده باشند.

وی همچنین استفاده از دمنوش‌ها را نیز برای دفع سموم موثر دانست و بیان کرد: به عنوان مثال استفاه از دمنوش بهارنارنج و یا عرق بهارنارنج بویژه در کسانی که دچار استرس هستند نیز کمک کننده است.

او ادامه داد: مصرف سالاد کاهو به همراه کرفس، هویج رنده شده و لبوی پخته شده نیز در دفع سموم موثر است.

این متخصص طب ایرانی با اشاره به نقش میوه‌ها در دفع سموم ناشی از آلودگی هوا از بدن، اظهار کرد: سیب و انار شیرین و انجیر تازه نیز کمک کننده خواهد بود.

وی افزود: استفاده از گردو، بادام شیرین و فندق بخصوص به شکل خام نیز کمک کننده است.

وی با اشاره به تاثیر بسزای مصرف مایعات در دفع سموم،‌ اظهار کرد: مصرف به اندازه مایعات به ویژه آب موثر است. همچنین افراد می‌توانند شیر را به همراه گردو و یا بدون آن نیز مصرف کنند تا شاهد دفع سموم و آلودگی‌ها از بدن خود باشند.
منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.