title
کد خبر: 229706
00
فواید یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچربی برای دیابتی ها !

امروزه انواع مختلفی از رژیم های غذایی در گوشه و کنار جهان مورد استقبال قرار دارند که هر یک دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. یکی از این رژیم ها شامل توقف مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی و پروتئین است. مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد این رژیم غذایی در کوتاه مدت برای افراد دیابتی مفید است.

به گزارش بهداشت نیوز، یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد، برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، یک رژیم غذایی شش ماهه بدون کالری و کم کربوهیدرات و دارای چربی بالا که با عنوان اختصاری   LCHF نیز شناخته می شود، باعث بهبود بیشتر در کنترل قند خون و کاهش وزن نسبت به یک رژیم پر کربوهیدرات و کم چربی می شود.

دکتر کامیلا دالبی هانسن از دانشگاه جنوب دانمارک و همکارانش برای بررسی دقیق این موضوع یک کارآزمایی تصادفی ‌سازی شده شش ماهه با یک پیگیری سه ماهه را پیگیری کردند. هدف اصلی این مطالعات، بررسی تأثیر رژیم غذایی LCHF بر دیابت و کبد چرب غیرالکلی بود.

محققان دریافتند: شرکت کنندگان در رژیم غذایی LCHF نسبت به افرادی که رژیم های غذایی دیگر  داشتند، بهبود بیشتری در هموگلوبین A1c نشان داده  و وزن بیشتری از دست دادند. گفتنی است میانگین تفاوت وزن در این افراد دارای تغییری حدود ۳ کیلو و ۸۰۰ گرم بوده و در بازه زمانی شش ماهه، هر دو گروه کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا و تری گلیسیرید کمتری داشتند.

در گزارش نهایی این مطالعات عنوان شده است: تاثیر رژیم غذایی در بهبود شرایط حال بیماران فوق، کوتاه مدت بوده و بهبود ها سه ماه پس از پایان مداخله حفظ نشد، که این موضوع نشان دهنده نیاز به تغییر طولانی مدت رژیم غذایی برای تأثیرگذاری بر مزایای سلامت معنادار است.

شرح کامل این پزوهش امروز ۱۳ دسامبر برابر با ۲۲ آذر ماه در آخرین شماره مجله تخصصی Annals of Internal Medicine به صورت آنلاین منتشر شد.
منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز