title
کد خبر: 229582
00
این مکمل ها برای سلامت قلب مفیدند

تجزیه و تحلیل جامع از تحقیقات قبلی نشان می دهد که در موارد خاص برخی از انواع مکمل ها مانند اسیدهای چرب امگا ۳، اسید فولیک و کوآنزیم Q۱۰ فایده قلبی عروقی دارند.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از هلث دی نیوز، اما بسیاری از مکمل‌ها به هیچ وجه دارای فواید سلامتی قلبی نیستند و برخی دیگر به طور بالقوه مضر هستند.

دکتر «سیمین لیو»، مدیر مرکز بهداشت قلب و عروق در دانشگاه براون رودآیلند، گفت: «ما ۲۷ نوع مکمل مختلف را ارزیابی کردیم و دریافتیم که چندین مورد وجود دارد که مزایای قلبی عروقی را ارائه می‌دهند.»

این مکمل‌ها شامل اسیدهای چرب امگا ۳ بود که خطر مرگ زودرس ناشی از بیماری قلبی کاهش می‌دهد.

مکمل‌های دیگر که برای قلب مفید بودند شامل اسید فولیک، L-arginine ، L-citrulline، ویتامین D، منیزیم، روی (زینک)، اسید آلفا لیپوئیک، ملاتونین، کاتچین، کورکومین، فلاوانول، جنستئین و کوئرستین بودند.

اما برخی از مکمل‌های رایج هیچ تأثیر طولانی مدتی بر نتایج بیماری‌های قلبی یا خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ نداشتند. آنها شامل ویتامین‌های C ، D ، E و سلنیوم بودند.

از سوی دیگر، مکمل‌های بتاکاروتن با افزایش مرگ زودرس به هر دلیلی همراه بودند.

لیو گفت: «این واقعیت که غذاهای سرشار از ریزمغذی‌ها می‌توانند از قلب محافظت کنند، مورد تردید نیست.»

به عنوان مثال، ریزمغذی‌هایی مانند آنتی اکسیدان‌ها مدتهاست که با کاهش استرس اکسایشی مرتبط هستند. از آنجا که آسیب بافت سلولی ناشی از چنین استرسی برای سلامت قلب مضر است، تصور می‌شود که رژیم‌های غذایی غنی از آنتی اکسیدان محافظ هستند و خطر ابتلاء به تعدادی از بیماری‌های جدی از جمله دیابت را کاهش می‌دهند.
منبع: خبرگزاری مهر


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز