title
کد خبر: 229407
00
اولین جایزه بین المللی انجمن آسیایی طب انتقال خون به ایران اهدا شد

سازمان انتقال خون ایران در جایزه برترین سازمان انتقال خون را از انجمن آسیایی طب انتقال خون، دریافت کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، هیات مدیره انجمن آسیایی طب انتقال خون، اهدای جایزه «برترینهای انجمن آسیایی طب انتقال خون» را از سال جاری آغاز کرده است. این جایزه قرار است به صورت سالانه به شخص یا سازمانی اعطا شود که برای ارتقای طب انتقال خون در سطوح بین المللی، خصوصا در میان کشورهای آسیایی کمک شایانی را انجام داده باشد و در نخستین انتخاب این انجمن، سازمان انتقال خون ایران به عنوان اولین سازمان برتر در سطح آسیا جهت دریافت این جایزه انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه منتشر شده از سوی این انجمن آمده است: «سازمانهای بسیار کمی در سطح بین المللی با انگیزه های بشردوستانه به توسعه و رشد انتقال خون در سایر کشورها کمک کرده اند. در این بین سازمان انتقال خون ایران، با همکاری های متعدد در قالب تفاهم نامه های مشترک، برگزاری دوره های متعدد آموزشی و همچنین میزبانی کنگره سالیانه، گام های بزرگی را در جهت ارتقا نیروی انسانی و پیشبرد برنامه های توسعه کیفیت در کشورهای آسیایی برداشته است. به همین منظور این انجمن مفتخر است که سازمان انتقال خون ایران را به عنوان اولین برنده دریافت این جایزه اعلام کند.»

این جایزه در هفدهمین کنگره سالانه انجمن آسیایی طب انتقال خون  که از اول تا سوم دسامبر 2022 در بنگلادش برگزار شد به دکتر مهتاب مقصودلو، نماینده سازمان انتقال خون ایران اهدا شد. 

همکاری انجمن آسیایی طب انتقال خون و انتقال خون ایران از سال 1393 و با امضای یک تفاهم نامه آغاز شد. برگزاری کارگاه «آماده سازی فرآورده های خونی» به درخواست این انجمن، برای کارشناسان و مدیران انتقال خون افغانستان، آخرین پروژه مشترک دو نهاد بود که در آبان 1401 انجام شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز