title
کد خبر: 227492
00
لذت بازی کردن را از کودکان نگیرید

بازی کردن کودکان یکی از ضروری ترین نیازهای کودک شاد است. زیرا در فرایند بازی‌های مختلف کودک به توانایی‌های زیادی در زمینه کشف احساسات و عواطف خود می‌رسد.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از فارس، بازی کردن کودکان یکی از ضروری ترین نیازهای کودک شاد است. زیرا در فرایند بازی‌های مختلف کودک به توانایی‌های زیادی در زمینه کشف احساسات و عواطف خود می‌رسد. یکی از اشتباهات والدین در زمینه تربیت کودک این است که از سنین خیلی پایین فرزند خود را به یادگیری مهارت‌های گوناگون و زبان‌های خارجی مجبور می‌کنند.

در واقع زمانی را که کودک باید برای تفریح و تحرک خود صرف کند در کلاس‌های مختلف سپری می‌کند. یا دورانی را که کودک نیاز به زمان برای خط خطی کردن‌های کودکانه و نقاشی‌های ابتدایی دارد، وقت خود را در کلاس‌های خواندن و نوشتن الفبا می‌گذراند. به این ترتیب سال‌های طلایی شکل گیری رشد روانی طبیعی و سالم را از دست می‌دهد.
بازی و سرگرمی کوکان در منزل به هر نحوی که باشد باعث رشد و شکوفایی کودک می‌شود. در واقع کودک شاد کودکی است که انرژی‌های کودکانه خود را در بازی تخلیه می‌کند. استعداد و خلاقیت و مهارت‌های شناختی او در جریان بازی تقویت می‌شود. البته اگر بازی هدفمند و برنامه ریزی شده باشد نتایج بهتر و مطلوب تری نیز در پی خواهد داشت.

از ویژگی‌های بازی خوب، محیط امن و آرام برای بازی است. در یک محیط امن و سرشار از آرامش بازی‌های کودکانه سرشار از شادمانی می‌شوند که این شادمانی زمینه ساز شکوفایی و رشد شخصیتی کودک خواهد شد. بنابراین وظیفه والدین این است که محیط امن منزل را با مشاجرات و جر و بحث‌های تنش زا ناآرام و ناامن نسازند.

داشتن کودک شاد مستلزم رعایت نکات مهمی است که باعث می‌شود کودک شما مستقل و شاد پرورش پیدا کند. یکی از مواردی که به صورت جدی باید به آن توجه داشته باشید، این است که همیشه سعی نکنید با انواع شادی‌های کوچک و بزرگ کودک خود را خوشحال و راضی نگه دارید.

در واقع برای اینکه کودک شما همیشه شاد باشد و مدام از زندگی راضی باشد نباید خوشحالی‌اش به شما و شادی‌هایی که شما برای او فراهم می‌کنید وابسته باشد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز