title
کد خبر: 227398
00
کمبود آنتی بیوتیک در این استان برطرف شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مشکل کمبود آنتی بیوتیک با پیگیری مسئولان رفع شده و اکنون هیچ مشکلی در استان نداریم.

به گزارش بهداشت نیوز، هومن قصری در جلسه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت محور استان کردستان، از رفع مشکل نبود برخی آنتی بیوتیک ها در داروخانه های استان خبر داد و گفت: مشکل کمبود آنتی بیوتیک با پیگیری مسئولان رفع شده و هیچ کمبودی در خصوص این دارو در استان نداریم.

وی با بیان اینکه در راستای نظارت بیشتر بر توزیع، فروش دستی آنتی بیوتیک در استان ممنوع شده است، افزود: توزیع دارو و آنتی بیوتیک ها در داروخانه های استان به صورت عادلانه توزیع می شود و بر اساس نسخه و از طریق کد ملی نظارت صورت می گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: نظارت بر داروخانه ها به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و علاوه بر دارو، سایر محصولات بهداشتی در داروخانه ها نیز سلامت سنجی و نظارت می شود.

قصری ادامه داد: با توجه به اینکه کالاهای سلامت محور به صورت مستقیم با جان و سلامت مردم سروکار دارد مبارزه با قاچاق در حوزه دارو و مواد غذایی امری ضروری است.

وی یادآور شد: محصولات مکمل ورزشی قاچاق بیماری زا و غیر بهداشتی است مردم به ویژه ورزشکاران باید در زمینه مصرف این داروهای مکمل در باشگاه های ورزشی دقت داشته باشند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: در بحث سلامت محور زنجیره. هایی وجود دارد که باید رعایت شود برای مثال آمپول نوروبیون که دارویی یخچالی است زمانی که به طور قاچاق وارد می شود فاسد شده و ترکیبات شیمیایی پیدا می کند و نباید مصرف شود.

قصری با بیان اینکه هشدارهای علوم پزشکی مبنی بر قاچاق و غیربهداشتی بودن کالاها از سوی جامعه باید جدی گرفته شود، گفت: اقدامات بهداشتی و پزشکی از جمله تزریق بوتاکس در آرایشگاه ها ممنوع است و آرایشگاه ها موظف به رعایت دستورات بهداشتی و پزشکی هستند.

وی نقش آموزش در آگاه سازی مردم را کلیدی دانست و اظهار کرد: ایجاد کارگروه و برگزاری کارگاه های آموزشی در راستای آگاه سازی دانش آموزان در سطح مدارس ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بر افزایش نظارت ها و گشت های مشترک ادارات متولی تاکید کرد و افزود: مردم باید هرگونه تخلف و مورد مشکوک در این زمینه را با هدف نظارت بیشتر و تزریق سلامت به جامعه، گزارش دهند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز