title
کد خبر: 227304
00
بازگشت طراوت به موها بعد از تابستان با چند راهکار ساده

برای بازگرداندن حالت ابریشمی به موها پس از تعطیلات تابستانی لازم است آن ها را با محصولات مرطوب کننده و مغذی مو تغذیه کنید.

 به گزارش سرویس خبری بهداشت‌نیوز اغلب پس از تعطیلات تابستانی موها ضعف، تیرگی و زبری نشان می‌دهند. این هاپیامدهای قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید، حمام کردن در دریا، و فرو رفتن در استخرهای شناهستند.
 نکته کلیدی حفظ مراقبت های خاص در طول تابستان است پس از پایان فصل می توان درمان های مکمل را برای بازگشت تغذیه و هیدراتاسیون به موها اجرا کرد. 

چگونه نور خورشید به شادابی مو آسیب می رساند؟

مو فیبری است که از چندین لایه ظریف کوتیکول ،کراتین وسلول تشکیل شده است. به دلیل قرار گرفتن در معرض  عرق، کلر، نمک واشعه ماوراءبنفش آفتاب آنها اغلب آسیب می بینند.
 آب نمک بر خواص مشخصه مو تأثیر می‌گذارد و آن‌ها را شکننده می‌کند. به همین ترتیب اشعه ماوراء بنفش نیز باعث ایجاد تغییر رنگ شیمیایی می شود که منجر به خشکی و ظاهر بد مو می شود.
در موهای رنگ شده و رنگ روشن این نوع آسیب ها بیشتر است. این به این دلیل است که لایه هیدرولیپیدی تمایل به شکسته شدن دارد و موها کدر می شوند و انتهای آنها شکاف می خورد و ظرفیت کمتری برای حفظ رطوبت دارند.

توصیه هایی برای ریکاوری مو بعد از تابستان:

موهای آسیب دیده در اثر آفتاب برای تقویت به ویتامین ها و مرطوب کننده ها نیاز دارند. شما همیشه می توانید بعد از تابستان برای نجات موهای خود به سالن آرایش بروید اما می توانید آن را در خانه نیز ترمیم کنید.
نکته کلیدی این است که با اعمال برخی عادات بعد از تابستان و همچنین در هر فصل موهای خود را سالم نگه دارید. به نکات زیر توجه کنید!

انتهای آن را کوتاه کنید.

مراجعه به آرایشگاه یک کار واجب برای درمان موهای شما بعد از تابستان است. برای کوتاه کردن انتهای موها و خلاص شدن از شر موهای آسیب دیده با آرایشگرتان قرار بگذارید. اگر آسیب بسیار شدید است توصیه می شود که موهایتان را خیلی کوتاه کنید.

 

از یک برس مو عالی استفاده کنید.

یک موی سالم ارتباط زیادی با نوع برس مورد استفاده  دارد. موهای آسیب دیده به برس های نرم نیاز دارند. در غیر این صورت رشته های مو شکسته می شوند.
برس های نرم  را امتحان کنید زیرا انعطاف پذیر هستند و بدون کندن موها باز می شوند. این نوع دندانه ها با ماساژ پوست سر و تحریک آن به تقویت موهای شما کمک می کند.

 

قرار گرفتن در معرض گرما را کاهش دهید.

استفاده ازاتوی مو و سشوار به خصوص در تابستان به موها آسیب می رساند. تا حد امکان کمتر از این وسایل استفاده کنید. هنگام انجام این کار فراموش نکنید که موهای خود را با یک محافظ حرارتی مو اسپری کنید و دما را روی کم یا متوسط ​​تنظیم کنید تا کوتیکول مو ریزش نکند.

 

محصولات خوب و بدون مواد شیمیایی را انتخاب کنید.

مواد شیمیایی، تثبیت کننده ها یا ژل ها در روند ریکاوری مو نامناسب هستند زیرا تمایل به خشک کردن مو دارند. به همین دلیل انتخاب محصولات مناسب برای هر نوع مو ضروری است.
شامپوی شما باید ملایم، بدون الکل یا اجزای تحریک کننده باشد. از طرف دیگر نرم کننده شما باید موهای شما را عمیقاً مرطوب کند. لوازم آرایشی با اجزای طبیعی نتایج بسیار خوبی از خود به جای می گذارند.

 

موهای خود را مرطوب کنید.

شرایط تابستانی باعث کم آبی مو می شود. شما با درمان های فشرده مانند بوتاکس مو به مرطوب کردن آنها کمک می کنید.
در خانه می‌توانید این روش را با استفاده از ماسک‌های طبیعی متناسب با ویژگی‌های خاص موهایتان تقویت کنید. به طور کلی، دستور العمل های ایده آل برای این آماده سازی ها حاوی مواد مغذی و مرطوب کننده هستند که برخی از آنها به شرح زیر است:
 عسل، آلوئه ورا، آووکادو، روغن زیتون و روغن بادام.

 تقویت و درمان با مواد آرایشی و بهداشتی:

آکادمی پوست و ونورولوژی اسپانیا با استفاده از محافظ‌های نوری یا مواد آرایشی محافظت از پوست و مو را در برابر نور خورشید انجام می دهد. اگرچه این نوع محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش نباید جایگزین استفاده از ضد آفتاب شود اما آسیب به پوست و مو را به حداقل می رساند.

یک اسکراب مو بمالید:

اسکراب های مو پوست سر را کاملا تمیز می کنند. آنها باقی مانده کلر و موادی که هنگام استفاده از دریا ،استخرها و محصولات در پوست کف سر باقی مانده اند را از بین می برند. 

برای لایه برداری کف سر باید آن را با مواد آرایشی ماساژ داده و با آب بشویید. با این پاکسازی موها  شامپو، نرم کننده و درمان های بعدی را بهتر جذب می کنند. این کار را یک بار در هفته یا هر ۱۵ روز یک بار انجام دهید.


یک رنگساژ عالی انجام دهید.

یکی از بهترین راه حل ها برای موهای رنگ شده پس از تابستان رنگساژ  کردن موهای رنگ شده است. بهتر است از رنگهای گیاهی برای احیای رنگ موی خود استفاده کنید زیرا رنگ را بازیابی می‌کنند، بافت را بهبود می‌بخشند و از آنجایی که حاوی آمونیاک نیستند به عاری بودن مو از سموم کمک می‌کنند.

 

غذا و نقش آن در بازگرداندن شادابی مو پس از تابستان:

یک موسسه معتبر غذایی انواع مختلف رژیم‌های غذایی متعادل را برای ارتقای سلامت مو ارائه می‌کند. آنها به ویژه در مورد اسیدهای آمینه، گوگرد، ویتامین B6، روی و آهن صحبت می کنند و ادعا می کنند که کمبود آنها در بدن بر عملکرد یا ساختار مو تأثیر می گذارد.
این موسسه می گوید که این مواد مغذی توسط غذاهایی مانند موارد ذکر شده در زیر تامین می شوند:
محصولات لبنی، تخم مرغ، ماهی، حبوبات، آجیل، میوه های خام، گوشت بدون چربی و غلات کامل.

نوشیدن آب زیاد واستفاده از  مکمل های خوراکی مانند: کوآنزیم Q10، بتاکاروتن، ویتامین E و سلنیوم نیز باعث شادابی وسلامت مو می شوند.

 

تاریخ : ۲۰ اکتبر ۲۰۲۲

منبع : step to health


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز