title
کد خبر: 227292
00
خوراکی فصل سرد سال برای مراقبت از کبد

در دوران باستان از چغندر برای تصفیه‌ی خون و درمان و بهبود افرادی که دوره‌ی نقاهت را سپری می‌کردند و آسیب‌پذیر بودند استفاده می‌شد.

به گزارش بهداشت نیوز، چغندر حاوی پتاسیم بوده و برای تنظیم فشارخونئ  فوق‌العاده است. این سبزی باعث کاهش کلسترول بد خون(LDL) می‌شود. میزان بالای فیبر، منیزیم ، فسفر،اسید فولیک  و ویتامین‌های A،B و C این سبزی را به یک گنجینه‌ی کم نظیر تبدیل کرده است. بنابراین توصیه می‌شود برای تصفیه‌ی خون و برطرف کردن مواد سمی از مصرف چغندر غافل نشوید.

مصرف چغندر برای مراقبت بیشتر از کبد

چغندر سرشار از بتاکاروتن، کاراتنوئیدها و فلاوونوئیدها است که همگی آنتی‌اکسیدان‌های قوی محسوب می‌شوند. به طور کلی سبزی‌جات و میوه‌های رنگی بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان‌ها را دار می‌باشند. هر ماده‌ی غذایی حاوی این ترکیبات مغذی برای تصفیه و تمیزی کبد مؤثر بوده و بخصوص برای افرادی که از کبد چرب رنج می‌برند مفید است. مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها باعث کاهش چشمگیر میزان چربی کبد و التهاب آن می‌شود. این بهبودی ویژه مربوط به وجود نوعی از آنتی‌اکسیدان ها به نام «بتالائین» است که قدرت زیادی داشته و برای پیشگیری از پیری بسیار مؤثر است. برای جذب هر چه بیشتر این آنتی اکسیدان‌ها حتماً به چغندر اعتماد کنید چون سرشار از این ترکیبات مغذی است.

 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز