title
کد خبر: 227246
00
با این روش ها آدم غمگین رو شاد کنید

امیدوار بودن و حرفای خوب زدن باعث میشه که طرف مقابل هم غصه‌هاشو فراموش کنه. یادتون باشه حرفای امیدوار کننده، شادی با خودش می‌یاره.

به گزارش بهداشت نیوز، تا حالا شنیدید به یه کسی که گوشه‌گیره، با کسی حرف نمی‌زنه و غمگینه، می‌گن افسردگی داره؟ یعنی یه جوری بهش می‌گن که بیمار هستی و باید بری درمون بشی. آخه افسردگی یه بیماریه مثل خیلی بیماری‌های دیگه و برای درمون آن باید به پزشک مراجعه کرد.

اما آیا هر کسی که دچار غم و اندوه هست، افسردگی داره؟ واقعیتش اینه که غمگینی از نشونه‌های اصلی افسردگی هست اما هر کی که غمگینه، افسرده نیست. چرا؟ خب دلیلش اینه که به ناراحتی که در پی یه موقعیت ناگوار زندگی بروز می‌کنه، اندوه یا حُزن می‌گن. 

مثلا وقتی یک کسی کارشو از دست می‌ده، در امتحانش موفق نمیشه، از شهر و خونه‌اش دور میشه، عزیزیو از دست میده، غمگین میشه اما این غمگینی اون، افسردگی نیست. چون این رفتار، یک واکنش طبیعی در برابر موقعیتیه که براش پیش اومده. 

غم و اندوه دارای یه طول مدت محدودیه یعنی بعد از یه مدتی برطرف میشه اما در همین مدت محدود، اطرافیان باید حواسشون به افراد غمگین باشه. اما برای آدمای غمگین چه کار باید بکنیم تا شاد بشند.

1) باهاشون حرف بزنیم

یکی از راه‌هایی که اجازه نمیده آدما غمگین باشند اینه که باهاشون حرف بزنیم. اجازه بدیم که با ما درددل کنند و به حرفاشون گوش بکنیم. البته به شرطی که رازدار باشیمو حرفای اونارو به کسی نگیم.

2) کتاب خوندن

یکی از اتفاقاتی که باعث میشه آدما، غم و غصه‌هاشونو زود فراموش کنند، کتاب خوندن هست. به همین دلیل به اونها کتاب هدیه بدید. هم خوشحالشون می‌کنید هم اینکه باعث میشه با کتاب خوندن، غصه‌هاشونو فراموس کنند.

3) حرف های خوب بزنیم

امیدوار بودن و حرفای خوب زدن باعث میشه که طرف مقابل هم غصه‌هاشو فراموش کنه. یادتون باشه حرفای امیدوار کننده، شادی با خودش می‌یاره. هیچوقت خوش‌بینیو کنار نگذارید.

4) بنویسیم

گاهی موقع‌ها نوشتن باعث میشه حال آدم بهتر بشه. قالب نوشتن مهم نیست؛ همین که در نوشتن، افکار بد رو خالی می‌کنید، کافیه.

5) ورزش کردن

ورزش کردن باعث میشه که آدم غم و غصه‌های زندگیشو فراموش کنه. ورزش باعث شادی میشه؛ چرا که ورزش میزان سروتونین رو در بدن افزایش می‌ده و از سوی دیگر، ورزش‌کردن اندورفین‌ رو در بدن آزاد می‌کنه که سبب بهبود خلق‌وخو میشه. توصیه میشه که هر روز 20 دقیقه ورزش انجام بشه. 

6)فیلم‌های کمدی دیدن

دیدن فیلم‌های کمدی باعث می‌شه که شادی به درون وجود افراد رخنه کنه. باید لبخند به لبان افراد ناراحت آورد و اونها رو شاد کرد. 

7) هدیه دادن

هدیه دادن باعث میشه آدما خوشحال بشن. تو هر سنی که باشیم، هدیه خوشحالمون میکنه. البته قرار نیست هدیه گرونقیمت باشه. حتی یه چیز کوچیک هم افراد و خوشحال میکنه؛ البته اگه در قالب هدیه باشه و منتظرش نبوده باشند.

 اگه دیدید یه دوستی یا یکی از اعضای خانواده ناراحته، تنهاش نگذارید و تلاش کنید خوشحالش کنید و برای این خوشحالی، باید بهش امیدواری بدید.
منبع: خبرگزاری فارس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
غلومعلی
1401/08/17 - 14:370 0
یکی بایدباشه تا اول خودمون را شادکنه وبعدبتوانیم دیگران راشادکنیم!!
اینستاگرام بهداشت نیوز