title
کد خبر: 227233
00
آیا خوردن آناناس در شب مفید است؟

مدتی است که این ایده رایج شده است که خوردن آناناس در شب فواید بیشتری نسبت به زمان مصرف آنها در سایر ساعات روز دارد.به طور خاص، اعتقاد بر این است که خوردن آناناس در این زمان باعث کاهش وزن و بهبود کیفیت خواب می شود.

آناناس (Ananas comosus) میوه‌ای استوایی است که بومی آمریکای جنوبی است، اما امروزه در سراسر جهان توزیع می‌شود.نمادی از مهمان نوازی از قبایل بومی این قاره به شمار می رفت. به گزارش سرویس خبری بهداشت‌نیوز امروزه حتی به دلیل خواص بی شماری که دارد به عنوان یک غذای دارویی نیز ارزش دارد.با این وجود، مهم است که به خاطر داشته باشید که به خودی خود یک غذای معجزه آسا نیست و اثرات آن زمانی حاصل می شود که در چارچوب یک رژیم غذایی سالم و متعادل مصرف شود.
گفته می شود، آناناس نه تنها به خاطر طعم و تطبیق پذیری اش بلکه به دلیل محتوای مواد مغذی ضروری از جمله ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان ها نیز متمایز است.

فواید خوردن آناناس در شب

این ادعا که خوردن آناناس در شب فواید بیشتری دارد ممکن است بحث برانگیز باشد. در حال حاضر، شواهد کافی برای اثبات اینکه زمان مصرف میوه باعث افزایش خواص آن می‌شود، وجود ندارد. با این حال، اگر می‌خواهید هوس شبانه را آرام کنید، می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

خوب، آناناس میوه‌ای کم کالری است که ویتامین‌های C و B، مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم و همچنین آنتی‌اکسیدان‌ها، فیبر و مقادیر کم پروتئین را فراهم می‌کند. علاوه بر این، این میوه آبدار است و طعم شیرینی دارد که بسیار خوشایند است. بنابراین، گزینه خوبی برای رفع گرسنگی در شب است.
با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که سهم این میوه باید متوسط باشد، زیرا زمانی که آناناس بیش از حد مصرف شود، نشان دهنده کالری دریافتی بالاتر از مقدار توصیه شده است. علاوه بر این، باید در نظر داشت که اگر نیازهای کالری شما قبلاً برای بقیه روز پوشش داده شده باشد، آن 100 کالری اضافی که ارائه می دهد می تواند مشکل ساز باشد.
بنابراین، خوردن آناناس در شب باید طبق یک درمان گاه به گاه یا حداقل چیزی باشد که برنامه ریزی شده باشد تا مصرف آن در میان مدت و بلندمدت تأثیر منفی بر سلامتی شما نداشته باشد. به هر حال، اگر هر شب 100 کالری اضافی مصرف کنید، در واقع در طول هفته 700 کالری اضافی مصرف کرده اید.

 آیا خوردن آناناس در شب واقعا به کاهش وزن کمک می‌کند؟

در چارچوب یک رژیم غذایی سالم و متنوع، مصرف آناناس بدون توجه به زمان مصرف می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. یکی از مزایای آن مصرف کم انرژی آن است، زیرا هر برش تنها 42 کالری و مقدار زیادی آب تامین می کند.

علاوه بر این، حاوی آنزیمی به نام بروملین است که جذب آن با مزایای متابولیک همراه است. در واقع، در مطالعه‌ای که در علوم غذایی و بیوتکنولوژی گزارش شده است، به تنظیم سطح لپتین و انسولین سرم در موش‌هایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه می‌شدند کمک کرد، که به نوبه خود باعث کاهش وزن شد.

آناناس همچنین به دلیل محتوای فیبر غذایی اش، یک ماده مغذی مرتبط با کاهش وزن با افزایش سیری، مورد توجه قرار گرفته است. همچنین منگنز، ماده معدنی کلیدی برای کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک را فراهم می کند.

آیا آناناس به خوابیدن کمک می‌کند؟

آناناس علاوه بر اینکه یک میان وعده سالم برای شب است، می‌تواند گزینه خوبی برای بهبود کیفیت خواب باشد. به طور خاص، و همانطور که در یک نشریه در مجله تحقیقات توضیح داده شده است، به افزایش سطح ملاتونین در بدن کمک می کند، هورمونی که نقش عمده ای در تنظیم نوسان بین خواب و بیداری دارد.

در چه شرایطی خوردن آناناس در شب توصیه نمی شود؟

اینکه خوردن آناناس در شب خوب است یا نه، تا حد زیادی به ویژگی های هر فرد بستگی دارد. در حالی که برخی افراد از مصرف مقدار کمی قبل از خواب سود می برند، در برخی دیگر ممکن است اثر معکوس داشته باشد.

بنابراین قبل از مصرف باید به نکات زیر توجه کرد:

اگر نیازهای کالری شما قبلاً برای بقیه روز برآورده شده باشد، مصرف منظم آن توصیه نمی شود. در مورد چاقی یا اختلالات متابولیک، ابتدا باید با پزشک مشورت شود. نباید نادیده گرفت که برخی از مطالعات، وعده‌های غذایی شبانه را با تمایل بیشتر به افزایش وزن مرتبط می‌دانند. اگرچه آناناس کالری کمی دارد، اما این موارد خاص باید توسط یک متخصص ارزیابی شود. اگر مشکلات گوارشی مانند بیماری کرون یا سندرم روده تحریک‌پذیر دارید، باید از آناناس و سایر میوه‌ها قبل از خواب اجتناب کنید. می تواند باعث ناراحتی معده و در نتیجه وقفه در خواب شود. همین امر در مورد رفلاکس اسید یا سوء جذب فروکتوز نیز صدق می کند.

اگرچه برخی ادعا می کنند که خوردن آناناس در شب فواید بیشتری دارد، اما حقیقت این است که ثابت نشده است که زمان مصرف باعث افزایش یا کاهش خواص آن می شود. به طور کلی، این میوه حاوی بسیاری از مواد مغذی است که برای سلامتی و کاهش وزن مفید هستند. چیزی که از نظر میزان مصرف در شب برجسته است، محتوای کالری کم آن است. از این نظر، به نظر می رسد انتخاب خوبی به عنوان میان وعده باشد.

در هر صورت، مصرف آن در حد اعتدال توصیه می‌شود، زیرا خوردن هر روز آن می‌تواند منجر به مصرف بیش از حد کالری شود. از جمله، در صورت وجود اختلالات متابولیک یا مشکلات گوارشی از قبل، باید احتیاط کرد. در این شرایط، بهتر است با پزشک مشورت کنید که آیا توصیه می شود آناناس را در رژیم غذایی شبانه خود قرار دهید یا خیر.


تاریخو: ۱۵ اکتبر ۲۰۲۲
منبع :Step to health 


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز