title
کد خبر: 227227
00
مدیریت اگزما در نوزادان

محققان کانادایی، در مقاله جدیدی توصیه هایی را برای مدیریت اگزمای آتوپیک در نوزادان،عنوان کرده اند.

به گزارش بهداشت نیوز،  بیماری اگزما - درماتیت آتوپیک – در نوزادان شایع است و می تواند برای والدین استرس زا باشد. محققان دانشگاه مک مستر، در مقاله ای، نکات عملی را برای مدیریت این بیماری در نوزادان، بیان کرده اند. به گفته محققان، تشخیص درماتیت آتوپیک، بهبود و کنترل آن می ‌تواند برای پزشکان چالش ‌برانگیز باشد.

درماتیت آتوپیک، که با عنوان اگزمای سرشتی نیز شناخته می ‌‌شود، یک بیماری شایع خارش دار پوستی است. علت اگزمای اتوپیک، دقیقاً مشخص نیست؛ با این حال برخی از عوامل مانند ژنتیک و آلرژی در آن نقش دارند. علاوه بر این، عوامل خارجی شامل هوای زمستانی، خشکی، درجه حرارت گرم و عدم رطوبت پوست، نیز می توانند در بروز این بیماری موثر باشند. به گزارش سیناپرس، مدیریت بهینه درماتیت آتوپیک، در این مرحله حیاتی از رشد نوزاد، بسیار مهم است.

این پنج توصیه کلیدی می تواند توسط ارائه دهندگان مراقبت های عمومی و متخصصان، برای مدیریت درماتیت آتوپیک در نوزادان، مورد استفاده قرار گیرد:

درماتیت آتوپیک روی گونه‌ ها و اندام های بیرونی در نوزادان شایع است و اگزمای کلاسیک که بر پشت زانوها و چین ‌های آرنج تأثیر می ‌گذارد، ممکن است تا اواخر دوران کودکی ایجاد نشود.

شواهد جدید نشان داده اند که هر نوع مرطوب کننده نظیر لوسیون، کرم، ژل یا پماد، که حداقل دو بار در روز استفاده شود به مدیریت درماتیت آتوپیک کمک می کند.
درماتیت آتوپیک یک بیماری التهابی است که نیاز به درمان ضد التهابی دارد.

استفاده مکرر از آنتی بیوتیک ها، برای درمان عفونت باکتریایی ثانویه موضعی توصیه نمی شود.

اجتناب از مصرف غذا، تاثیری در بهبود اگزما ندارد و حتی ممکن است منجر به آلرژی غذایی شود.

یافته های تحقیقاتی در مجله CMAJ منتشر شده اند.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز