title
کد خبر: 226845
00
12 پنل تخصصی برای ارتقای صنعت گیاهان دارویی برگزار می‌شود

«ششمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی» با برگزاری 12 پنل تخصصی به رفع چالش‌ها و موانع موجود در صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی کمک می‌کند.

به گزارش بهداشت نیوز، این جشنواره 4 روزه که از 10 آبان‌ماه آغاز شده و به دنبال نمایش محصولات و دستاوردهای فناورانه‌ای است که طی سال‌های اخیر توسط بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری تولید و عرضه شده‌اند. محصولاتی از 240 شرکت دانش‌بنیان، خلاق، هسته‌های فناور و 20 استان کشور که با اتکا به توان بومی تولید شده‌اند. همچنین این نمایشگاه میزبان 5 صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر و ۱۰ شتاب‌دهنده تخصصی نیز هست.

برگزاری پنل‌هایی به شکل تخصصی برای رفع چالش‌های زنجیره ارزش و ارائه راه‌کارهای فناورانه برای پاسخ به این مشکلات یکی از بخش‌های این رویداد ملی و بین‌المللی است. در حوزه فرهنگ‌سازی هم بخش‌هایی چون سلامت‌کده طب سنتی، داروخانه و فرآورده‌های طبیعی، جشنواره دانش‌آموزی و بخش کودکان برگزار می‌شود.

پنل‌های تخصصی چون «نوآوری در تولید افزودنی‌های غذایی از گیاهان دارویی با رویکرد ارتقا اقتصاد دانش‌بنیان»، «کارآفرینی، اشتغال و اقتصاد دانش‌بنیان، فناوری‌های نوین در گیاهان دارویی»، «بررسی چالش‌ها و راه‌کارهای توسعه مکانیزاسیون در مرحله برداشت گیاهان دارویی» و «بررسی چالش‌ها و راه‌کارهای اجرایی کشت قراردادی گیاهان دارویی».

همچنین از دیگر پنل های تخصصی این جشنواره می توان به «بررسی چالش‌های عدم تثبیت قیمت در زنجیره ارزش گیاهان دارویی»، «چالش‌های عرضه استاندارد گیاهان دارویی و داروهای گیاهی»، «چالش‌ها، رویکردها و راه‌کارهای استحصال مواد موثره از گیاهان دارویی برای توسعه پایدار» و «چالش‌های رویاروی تولید بذر گواهی شده گیاهان دارویی در ایران» اشاره کرد.

«سیاست گذاری‌های کلان زیست‌بوم نوآوری و فناوری گیاهان دارویی ایران»، «فرآوری، فناوری و تولید دانش‌بنیان( اقتصاد و تجارت ملی و بین‌المللی گیاهان دارویی) و فناوری‌های نوین»، «فناوری اطلاعات و اقتصاد الکترونیک» نیز از دیگر پنل‌هایی است که در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآوده‌های طبیعی و طب سنتی، دهم 10 لغایت 13 آبان سال 1401 با حضور چندین میهمان بین المللی و مشارکت شرکت های دانش بنیان و خلاق تولیدکننده دارو و فرآورده های طبیعی و سایر صنایع وابسته به گیاهان دارویی از سراسر کشور و به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مصلی تهران برقرار است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز