title
کد خبر: 226748
00
تزریق رایگان واکسن آنفلوآنزا برای مادران باردار در این شهر

دبیر شورای سلامت اهواز از تزریق رایگان واکسن آنفلوآنزا برای مادران باردار خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر شایسته شمی‌پور با اشاره به شیوع آنفلوآنزا و دیگر بیماری‌های تنفسی در فصل پاییز اظهار کرد: آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که هر سال در فصل پاییز و فصل سرد با آن مواجه می‌شویم اما در دو سال اخیر به دلیل محدودیت‌های کرونایی و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، پیک شدیدی از آنفلوآنزا نداشته‌ایم.

وی افزود: امسال به دلیل کاهش محدودیت‌های کرونایی و ساده‌انگاری، شیوع بیماری‌های تنفسی از جمله کرونا و آنفلوآنزا افزایش یافته است.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: راه‌های پیشگیری از همه بیماری‌های ویروسی تنفسی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مکرر دست‌ها است.

شمی‌پور بیان کرد: گروه‌های پرخطر یعنی کودکان، مادران باردار، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، بیشتر در خطر آلودگی با ویروس آنفلوآنزا هستند و حتما این افراد باید واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

وی عنوان کرد: امسال در مراکز بهداشت اهواز واکسن آنفلوآنزا برای زنان باردار با اولویت مادران باردار دارای بیماری‌های زمینه‌ای به صورت رایگان تزریق می‌شود بنابراین از همه زنان باردار می‌خواهیم برای سلامت خود و جنین‌شان برای دریافت واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به چگونگی درمان آنفلوآنزا نیز گفت: باید توجه شود که برای درمان آنفلوآنزا نیازی به آنتی بیوتیک نیست زیرا این داروها برای مقابله با میکروب تجویز می‌شوند نه ویروس بنابراین تنها راه درمان بیماری‌های ویروسی استراحت و مصرف مایعات فراوان است.

وی عنوان کرد: کسانی که به آنفلوآنزا مبتلا شده‌اند حتما باید از حضور در اجتماعات پرهیز کنند تا از انتشار بیماری پیشگیری شود.

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز