title
کد خبر: 226720
00
مهمترین راه پیشگیری از انتشار آنفلوانزا چیست؟

یک فوق تخصص بیماریهای عفونی کودکان گفت: مهمترین راه پیشگیری از انتشار آنفلوانزا، استفاده از ماسک، رعایت بهداشت دست و فاصله با افراد مبتلا است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر جبار علی صفایی با بیان اینکه آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که معمولا در فصل خاصی شیوع پیدا می‌کند گفت: پیک اول ۱۵ شهریور تا پایان آبان ماه و پیک دوم آنفلوانزا معمولا در بهمن ماه شروع می‌شود که به اردیبهشت سال بعد نیز کشیده می‌شود.
 
وی اظهار داشت: آنفلوانزا دارای دو نوع A و B است که ما در حال حاظر با نوع A مواجه هستیم، که راه انتقال آن از طریق قطرات تنفسی و از راه تنفس می‌باشد که برای پیشگیری از انتشار آنفلوانزا، همانند اپیدمی کرونا استفاده از ماسک، رعایت بهداشت دست و فاصله با افراد مبتلا است.
 
دکتر صفایی همچنین افزود: افراد مبتلا و افرادی که علائم دارند باید از حضور در مکان‌های عمومی و شلوغ خود داری کنند. 
  
به گفته وی آنفلوانزا نوع  B از نوع اول خفیف تر است و به صورت معمول یک منطقه را درگیر می‌کند ولی نوع A گسترده است و حتی می‌تواند به صورت پاندمی تمام دنیا را درگیر کند؛ مانند پاندمی آنفلوانزا که در سال ۱۹۱۸ رخ داد و ۵۰ میلیون نفر مبتلا و بیش از ۲۵ میلیون فوت شدند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر به واسطه تزریق واکسن آنفلوانزا و پیشرفت بهداشت و درمان، تعداد مرگ و میر مبتلایان بسیار اندک است گفت: بهترین زمان برای تزریق واکسن شهریور و مهر و برای نوع B در دی ماه است، ولی هر زمان واکسن زده شود پس از ۲ هفته در بدن سطح آنتی ژن در مقابل ویروس بالا می‌رود  و ۶۰ تا ۷۰ درصد از ابتلا به بیماری جلوگیری می‌شود و معمولا اگر هم کسی مبتلا شود خفیف است.
 
دکتر صفایی  گفت: افراد پرخطری که تزریق واکسن برای آنان الزامی است، افراد بالای ۶۵ سال، افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، کودکان به خصوص کودکان زیر ۵ سال، افرادی که با بیماران سر و کار دارند مانند: پزشکان و پرستاران و افرادی که در مکان‌های شلوغ فعالیت دارند، می باشند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز