title
کد خبر: 226257
00
ضرورت وجود پارک‌های علم و فناوری برای رفع نیازهای اصلی کشور

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار رییس و اعضای هیئت رییسه پارک علم و فناوری استان قم گفت: وجود پارک‌های علم و فناوری ضرورتی حیاتی برای رفع نیازهای اصلی کشور است.

به گزارش بهداشت نیوز، حضرت ایت‌الله رجبی در این دیدار که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: بنا بر همین ضرورت بود که پس از درگذشت علامه مصباح یزدی، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) تحقیقات کاربردی را به عنوان یکی از مطالبات اصلی در حکم ریاست جدید موسسه مطرح فرمودند و ما نیز به حکم وظیفه اهتمام جدی داریم که به فرمایش ایشان جامه عمل بپوشانیم.

وی افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر، برخی طلاب و فارغ‌التحصیلان موسسه وارد موضوعات فناورانه در علوم انسانی و اسلامی شده‌اند و بحمدالله توفیقات خوبی را هم به دست آورده‌اند اما از دید ما این کافی نیست و امیدواریم با همکاری پارک علم و فناوری استان که رسالت ویژه خود را در این حوزه تعریف کرده است بتوانیم چارچوب ورود موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به این حوزه مهم و ضروری را تعریف و تبیین کنیم.

 آیت‌الله رجبی در پایان تاکید کرد:  ظرفیت‌هایی چون موسسه مأوا، نشریات تخصصی، شورای سیاست‌گذاری علوم انسانی و اسلامی، مرکز آموزش‌های آزاد و نیز برخورداری از یک گروه تخصصی علمی و اجرایی در حوزه اقتصاد  و اساتید و طلاب مجرب از جمله ظرفیت‌های مهم موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برای ورود به حوزه فناوری در علوم انسانی و اسلامی است که ان‌شاءالله در دستورکار معاونت پژوهشی موسسه قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در ابتدای این مراسم، دکتر خیراله رهسپار فرد رییس پارک علم و فناوری استان قم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان قم بر جایگاه مهم و بی‌بدیل موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در تولید محتوا در حوزه علوم انسانی و اسلامی تاکید کرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز