title
کد خبر: 225842
00
فواید فوق العاده ورزش کردن بر جسم و روان

برای تشویق و برانگیختن همگانی افراد جامعه به انجام فعالیت های ورزشی در سال ۱۳۸۳، روز ۲۶ مهرماه به نام روز ورزش و تربیت بدنی نامگذاری شد تا با سرمایه گذاری های مناسب در حیطه های ورزشی باعث ارتقای نشاط اجتماعی و پویایی شود.

به گزارش بهداشت نیوز، ورزش فواید بسیار زیادی دارد و نقش اساسی و بنیادی در زندگی ایفا می‌کند.
ورزش بزرگترین مبارز با تن پروری و ناخوشی است؛ همچنین وسیله ای برای اجتماعی شدن و جمع گرایی است، باعث سلامت جسمانی و فکری و همچنین پرهیز از بیکاری می‌شوند.
برای تشویق و برانگیختن همگانی افراد جامعه به انجام فعالیت های ورزشی در سال ۱۳۸۳، روز ۲۶ مهرماه به نام روز ورزش و تربیت بدنی نامگذاری شد تا با سرمایه گذاری های مناسب در حیطه های ورزشی باعث ارتقای نشاط اجتماعی و پویایی شود.
روز ۲۶ مهرماه برخلاف تمام روزهای ثبت شده در تقویم هیچ فلسفه و تاریخچه ای در پی ندارد و در این روز هیچ رخداد ورزشی خاصی روی نداده است؛ اما این از اهمیت این روز نمی‌کاهد.
البته از آن زمان تا کنون هر ساله در روز و هفته ورزش و تربیت بدنی کارکنان و مسئولین ورزشی کشور با رویداد های مفیدی در حیطه‌های ورزشی‌ همچون برگزاری سمینارها و آغاز ساخت یا افتتاح سالن‌های ورزشی، عموم مردم را با این حوزه مانوس می‌کنند.
مردم ایران باستان از گذشته به پهلوانی و ورزشکاری معروف بوده‌اند.
بنابر گزارش مفدا، ازجمله ورزش هایی که از دیرباز تا کنون در کشور رواج دارد می‌شود به ورزش هایی مثل تیراندازی، کوه نوردی، شمشیرزنی، دو، اسب دوانی، شترسواری، ارابه رانی، مشت زنی، شنا و کشتی اشاره کرد.

فواید ورزش
ورزش فواید بسیاری دارد که میتواند جنبه های مختلف زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.
ورزش سلامتی و قدرت جسمانی را در افراد افزایش می‌دهد.
باعث سلامت روحی و روانی و افزایش نشاط می‌شود. همچنین با افزایش اعتماد به نفس باعث افزایش امید به زندگی و همچنین کاهش غم و افسردگی میشود.
ورزشکاران مهارت های رهبری و کار تیمی را فرا می‌گیرند.
ورزش کردن باعث بهبود مهارت های اجتماعی و رفتاری می‌شود ونظم و انضباط را توسعه می‌دهد.

توصیه های مفید
۱-افراد با بیماری های‌ خاص و همچنین افراد مسن قبل از انجام ورزش با پزشک خود مشورت گرفته و از ورزش های سنگین خودداری کنند.
۲-در ساعت هایی که هوا گرم است بهتر است از ورزش کردن خودداری کنید.
۳-نوشیدن آب و مایعات قبل، حین و بعد از ورزش بسیار مفید است.
۴-بهتر است برنامه منظمی برای ورزش کردن داشته باشید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز