title
کد خبر: 225692
00
دانش‌آموزان در مدارس همچنان ماسک بزنند

کارشناس مسئول سلامت مدارس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به نظارت هفتگی بر روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سطح مدارس، به تشریح باید و نبایدهای کرونایی در این مراکز پرداخت.

به گزارش بهداشت نیوز، الهه صادقی با اشاره به تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مدارس استان گفت: با توجه به حضوری شدن کامل مدارس در سال تحصیلی جاری، از همان ابتدای شروع سال تحصیلی نظارت بر فعالیت مدارس تشدید شده و اجرای پروتکل‌های بهداشتی رصد می‌شود.

وی افزود: طبق پروتکل‌های اعلامی تمامی دانش‌آموزان، معلمان و کادر مدرسه باید از ماسک استفاده کنند و باید گندزدایی سطوح به‌صورت مرتب انجام شود.

صادقی گفت: نیروهای خدماتی مدارس در این زمینه آموزش دیده اند که چطور با مخلوط آب و سفید کننده سطوح مدارس را گندزدایی و ضدعفونی کنند.

کارشناس مسئول سلامت مدارس مرکز بهداشت استان اظهار کرد: همچنین در سرویس‌های بهداشتی گندزدایی باید دوبار در روز صورت گرفته و صابون و مایع دستشویی هم در سرویس های بهداشتی موجود باشد.

صادقی با تاکید بر لزوم شناسایی دانش آموزان علامت دار گفت: مسئولان مدرسه و معلمان باید دانش آموزانی که علائم مشابه سرماخوردگی داشته را سریعا شناسایی کرده و به خانواده آنها اطلاع بدهند و از ورود آنها به مدرسه تا زمان بهبودی کامل پیشگیری کنند.

وی افزود: در این زمینه از خود خانواده‌ها هم می‌خواهیم که چنانچه فرزند آنها علائم مشابه سرماخوردگی دارد، مانع رفتن او به مدرسه شده و اجازه دهند در منزل خوب استراحت کند و در این زمینه هم غیبت موجه خواهد بود.

 کارشناس مسئول سلامت مدارس مرکز بهداشت استان به فعالیت بوفه مدارس هم اشاره و اظهار کرد: در بوفه مدارس تنها باید خوراکی‌های بسته‌بندی شده عرضه شده و این مراکز اجازه پخت غذای گرم را ندارند، مگر در مدارس شبانه روزی و هنرستان‌ها که مدرسه دارای آشپزخانه مجهز است. در این مدارس هم افرادی که با پخت غذا سر و کار دارند باید کارت سلامت داشته باشند.

صادقی با بیان اینکه در کنار کارشناسان بهداشت محیط، مراقبان سلامت، مدیر و معاونان و معلمان مدرسه هم در امر ارزیابی رعایت پروتکل‌های بهداشتی دخیل هستند، گفت: در این زمینه از خانواده‌ها هم درخواست داریم تا پروتکل‌ها را به فرزندان خود یاد داده و از آنها بخواهند به دقت به این پروتکل‌ها عمل کنند.

وی با بیان اینکه نکته مهم دیگر بحث تکمیل واکسیناسیون به‌ویژه برای دانش‌آموزان ابتدایی است، گفت: در حال حاضر بیش از 98 درصد دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم واکسن تزریق کرده‌اند، اما درصد واکسیناسیون در میان دانش آموزان زیر 12 سال بسیار پایین است و نیاز است که والدین در این زمینه حتما اقدام کرده و واکسن فرزندان خود را تزریق کنند.

وی با اشاره به رصد هفتگی رعایت پروتکل‌ها در سطح مدارس، گفت: چنانچه در مدرسه بیش از 80 درصد پروتکل‌ها رعایت شود شرایط عالی است و در بازدیدهای بعدی سعی می‌کنیم مدارس دیگری که در رعایت پروتکل‌ها دچار مشکل هستند در اولویت بازدید قرار گیرند تا زمانی که آنها هم به شرایط عالی برسند.
منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز