title
کد خبر: 225661
00
نقش فرآورده‌های پروبیوتیک دارویی ایران‌ساخت در سلامت بدن

پروبیوتیک‌ها نسل جدید فرآورده‌هایی هستند که قابلیت اتصال به سلول‌های خاصی از بدن را دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، نغمه حدیدی رئیس هیات مدیره شرکت پارسین سلامت ماد با اشاره به این که پروبیوتیک‌ها نسل جدید سلول‌هایی هستند که قابلیت اتصال به سلول‌های خاصی از بدن را دارند، گفت: پروبیوتیک‌ها برای سلامت سیستم بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند، از این فرآورده‌ها می‌توان برای بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش، مخاط دهان، دستگاه تنفس فوقانی، زخم معده در بزرگسالان و کودکان و غیره استفاده کرد.

درمان با فرآورده‌های پروبیوتیک دارویی

از پروبیوتیک ‌ها علاوه بر سیستم گوارشی در بیماری‌‌های نقص ایمنی و آلرژیک می ‌توان استفاده کرد. داروهای پروبیوتیکی که نمونـه هـای بـسیاری از آن در درمـان اختلالات مربوط به کولیت اولسراتیو و ناهنجاری هـای مـرتبط موثر است بـا اهــداف مولکــولی خاصــی در ســطح بیــان ســلولی نــشانه می گیرند.

یکی از مسیرهایی که این عوامل، به منظـور مقابلـه با التهاب در بافت های هدف پیش رو می گیرند، مسیر فعـالیتی وابسته به ساختمان ملکولی است که نقش یک گیرنده هسته ای را در سـلول ایفـا مـی کنـد کـه در متابولیسم چربی و حساسیت بـه انـسولین دخالـت مـی کنـد و نقش درمانی دارد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

از سوی دیگر پروبیوتیک ها از هجوم باکتری های مضر به سیستم ادراری جلوگیری می کند و در مجموع مصرف محصولات پروبیوتیکی با افزایش تولید لنفوسیت ها به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

فرآورده های پروبیوتیک کمک می کنند تا واکنش های آلرژیک، اختلالات اتوایمیون مانند کولیت اولسرو، بیماری کرون، آرتریت روماتوئید و عفونت هایی مانند اسهال عفونی، هلیکوباکتری پیلوری، عفونت پوست و واژن را کاهش می دهند.

این مدیر حوزه دانش بنیان توضیح داد: تولید فرآورده های پروبیوتیک دارویی ایران ساخت کمک کرده است که حجم زیادی صرفه جویی ارزی در کشور صورت گیرد و ده ها فرصت شغلی ایجاد شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز