title
کد خبر: 225552
00
 تا زمانیکه در این قانون بازنگری صورت نگیرد شاهد زیرمیزی گرفتن پزشکان هستیم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص مساله زیرمیزی پزشکان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر یحیی ابراهیمی در خصوص پدیده زیرمیزی در بین پزشکان، اظهار کرد: هنگامیکه تعرفه‌های پزشکی به صورت واقعی تعیین قیمت نشوند این مهم منجر به زیرمیزی می‌شود.

وی افزود: متاسفانه شاهدیم که مساله زیرمیزی دستوری اجرایی می‌شود و چنانچه کاری کارشناسی نشود عملا با شکست مواجه می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعرفه‌های پزشکی باید براساس قیمت تمام شده در نظر گرفته و واقعی تعیین شوند تا مساله زیرمیزی برطرف شود.

ابراهیمی عنوان کرد: زیرمیزی خلاف قانون است و باید مجموعه وزارت بهداشت، معاونت درمان و سازمان نظام پزشکی برخورد قانونی با افرادی که مبادرت به دریافت زیرمیزی می‌کنند داشته باشند.

وی تصریح کرد: تعیین زیرمیزی با زور و دستوری بی‌انصافی است و باید براساس قیمت تمام شده در نظر گرفته شود که متاسفانه این امر انجام نمی‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مواردی حتی پزشکانی داریم که از عهده پرداخت اجاره بهای مطب خود عاجزند و افزایش قیمت تعرفه‌ها با تورم حاکم بر جامعه رخ نمی‌دهد.

ابراهیمی با بیان اینکه نیاز است که میزان تورم حاکم بر جامعه را با میزان افزایش قیمت تعرفه‌های پزشکی مقایسه شود، عنوان کرد:  سوالی که مطرح است چرا باید افرادی را تربیت و آموزش دهیم و پس از صرف هزینه زیاد هنگامی‌که به یک پزشک حاذق تبدیل شدند تصمیم بگیرند که از ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس و یا اروپایی مهاجرت کنند در حالیکه مناطق محروم کشور به وجود این پزشکان نیاز دارند.

وی افزود: خروج پزشکان از کشور و مهاجرت آنان به کشورهای فوق زنگ خطری برای جامعه پزشکی کشور است.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مجموع مخالف دریافت زیرمیزی هستم و تا زمانیکه در این قانون بازنگری صورت نگیرد شاهد این مشکل در کشور هستیم که ضرورت دارد دولت و نظام پزشکی نسبت به حل این موضوع اقدام کنند.
منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز