title
کد خبر: 225303
00
تامین اعتبار ۸۰ هزار میلیارد تومانی خرید گندم در سالجاری

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، گفت: دولت سیزدهم، مردمی سازی الگوی کشت را در دستور کار قرار داد.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از برنا، شاهرخ رمضان نژاد رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در اولین اجلاس سراسری الگوی کشت محصولات کشاورزی، رونمایی و ابلاغ سند کشت محصولات استان ها در سال زراعی ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ تصریح کرد: در دنیای امروز سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با تکیه کردن بر اصل مردمی کردن بیانیه دوم گام انقلاب و سهم بری دانش از تولید مدلی را پیشنهاد داده است که با عملیات اجرایی آن تحقق افزایش بهره‌وری و مردمی کردن در آینده ای نه چندان دور اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به کلمات " نان و دان"، افزود: نان به صورت مستقیم و دان به صورت غیر مستقیم به مصرف انسان میرسد و خلاصه شده تولیدات کشاورزی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تصریح کرد: حاکمیت غذایی باید بر اساس سرانه محصولات کشور، با کشاورزی محصولات  را در سرزمین خودش تامین کند و اقتدار غذایی بومی شده حاکمیت غذایی است که باید آن را پروراند. وزیر جهاد کشاورزی مفهوم جدیدی را ازحاکمیت غذایی تعریف کرد: حاکمیت غذایی، بومی سازی غذایی سازی است و باید آن را پروراند یعنی استقلال غذایی داریم و این مفهوم بومی شده ایرانی شده است. 

وی با اشاره به تامین ۸۰ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم در سال زراعی گذشته، تصریح کرد: دولت در زمینه تامین اعتبار برای محصولات کشاورزی فعالیتهای خوبی را انجام داده است.

وی ادامه داد: کشاورزی نقش برجسته‌ای در کشور دارد و این نقش برجسته در حوزه غذا به مفهوم عام "غلات" است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز