title
کد خبر: 225300
00
فرانسه مدعی بازداشت ۵ تبعه خود در ایران شد

وزیر امور خارجه فرانسه مدعی شد که پنج نفر از اتباع این کشور در ایران نگهداری می‌شوند.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از برنا، وزیر امور خارجه فرانسه مدعی شد که پنج نفر از اتباع این کشور در ایران نگهداری می‌شوند.

فرانس 24 با اعلام این خبر نوشت که پس از پخش ویدئوی اعتراف یک زوج فرانسوی به جاسوسی پس از چندین هفته ناآرامی، فرانسه در 6 اکتبر ایران را به "اقدامات دیکتاتوری" و گروگان گرفتن شهروندانش متهم کرده بود.

فرانسه متعاقباً از اتباع خود خواست هر چه زودتر ایران را ترک کنند و گفت که در معرض خطر بازداشت های خودسرانه قرار دارند. کاترین کولونا به رادیو فرانس اینتر نیز گفت: «امیدوارم امروز با وزیر امور خارجه ایران صحبت کنم تا بار دیگر آزادی فوری همه هموطنانمان را که در ایران نگهداری می‌شوند، بخواهم که در حال حاضر پنج نفر هستند."

فرانس 24 همچنین مدعی شد که روابط فرانسه و ایران در هفته‌های اخیر و با توقف تلاش‌ها برای احیای مذاکرات هسته‌ای که فرانسه یکی از طرف‌های آن است، بدتر شده است‌.

این رسانه فرانسوی همچنین ادعا کرد اتحادیه اروپا وادار شده است  تا از ایالات متحده، کانادا و انگلیس در اعمال تحریم ها پیروی کند. کولونا گفت: «اتحادیه اروپا دیروز با جنبه های فنی بسته تحریمی موافقت کرد که کسانی را که در پشت سرکوب قرار دارند، هدف قرار می دهد.

به گزارش برنا چند روز پیش فیلم اعترافات جاسوسان فرانسوی منتشر شد. این دو جاسوس در اعترافات خود اقداماتی که برای ایجاد آشوب در ایران انجام داده‌اند را تشریح کرده بودند.

وزارت اطلاعات پیش از این در بیانیه‌ای نیز اعلام کرده بود: دو فرد اروپایی که با هدف سوء‌استفاده از مطالبات به حق برخی از صنوف و اقشار کشور و تغییر جهت مطالبات عادی به آشوب، بی‌نظمی اجتماعی و بی‌ثبات‌سازی جامعه وارد کشور شده بودند، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و بازداشت شدند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز