title
کد خبر: 225232
00
آموزش استرتژی قدرتمند برای مثبت اندیشی، عملکرد خلاق و رسیدن به اوج موفقیت

این که چه اتفاقی برای شما می‌افتد، مهم نیست. مهم این است که چه واکنشی به آن چه که برایتان اتفاق می‌افتد، نشان می‌دهید؛ به ویژه زمانی که مشکل غیرمنتظره دارید.

به گزارش بهداشت نیوز، همه می‌خواهیم از شر رفتار های منفی خود خلاص شویم و تبدیل به یک الگو برای اطرافیان خود شویم.به همین منظور در این مقاله قصد داریم استراتژی قدرتمندی را به شما آموزش دهیم که با استفاده از آن می توانید مثبت اندیشی، عملکرد مثبت و خلاق برای رسیدن به موفقیت در زندگی را در وجود خودتان حفظ کنید.

در اینجا چهار نکته کلیدی وجود دارد که شما با انجام آن ها قادر خواهید بود که مطمئن شوید گرایش و رفتارتان در هر شرایطی بهترین است و شما را به اوج موفقیت در زندگی خواهد رساند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.


تصمیم بگیرید چگونه واکنش نشان دهید
مسئله اصلی چیزی نیست که برای شما اتفاق می‌افتد بلکه آنست که چگونه به آن اتفاق واکنش نشان می‌دهید. نحوة واکنش شما، مخصوصاً در زمانی که مشکلات غیرمنتظره‌ای برایتان پیش بیاید از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله استراتژی‌های کارآمدی را می‌آموزید که به‌وسیلۀ آنها می‌توانید به‌صورت مثبت و نوآورانه فکر و عمل کنید.
به چهار مورد اشاره می‌کنیم که می‌توانید با در نظر گرفتن آنها اطمینان پیدا کنید که رفتار شما بهترین رفتار ممکن در تمام شرایط باشد.

به آینده تمرکز کنید
اولین مورد: با هر چالش که روبه‌رو شدید به‌جای گذشته به آینده تمرکز کنید. به‌جای نگرانی از اینکه چه کسی چه کاری را انجام داده و سرزنش‌کردن او، بر روی این نکته تمرکز کنید که می‌خواهید کجا باشید و چه کاری انجام دهید. تصویری واضح از آیندة موفق خود در ذهن بسازید و سپس هر اقدامی که می‌توانید انجام دهید تا در این مسیر به پیش بروید. ذهن، افکار و تصاویر ذهنی خود را بر روی آینده متمرکز کنید.

به راه‌حل فکر کنید
دومین مورد: هرگاه به مشکلی برخوردید به‌جای اینکه بر مشکل متمرکز شوید، بر راه‌حل آن تمرکز کنید. به‌جای اینکه وقت خود را صرف تکرار افکار قدیمی در مورد مشکل کنید در مورد راه مناسب برای برطرف‌کردن موانع فکر کنید و صحبت کنید. درحالی‌که مشکلات ذاتاً منفی هستند، راه‌حل‌ها مثبت‌اند. از لحظه‌ای که شروع به فکرکردن در مورد راه‌حل‌ها بکنید، تبدیل به موجودی مثبت و سازنده می‌شوید.

به‌دنبال خوبی باشید
سومین مورد: فرض کنید در هر چالش و موقعیت دشوار، نکتة مثبت و خوبی نهفته است. دکتر نورمن وینست پیل[1] (یکی از طرفداران تفکر مثبت) یک‌بار گفت:
«هرگاه خداوند بخواهد به ما هدیه‌ای بدهد آن را در مشکلات کادو می‌کند». هرچقدر که هدیه بزرگتر باشد، مشکلات بزرگتری هم به شما خواهد رسید. اما شگفت‌انگیز این است که اگر به‌دنبال هدیه باشید، همواره آن را خواهید یافت.

به‌دنبال درس‌های ارزشمند باشید
چهارمین مورد: فرض کنید هر موقعیتی که در این لحظه با آن روبه‌رو هستید، مناسب‌ترین موقعیتی است که شما لازم دارید تا سرانجام موفق شوید. این موقعیت ایجاد شده تا به شما کمک کند چیزی یاد بگیرید، رشد کنید؛ و بهتر شوید.

تصمیم بگیرید مثبت باشید
رفتار مثبت ذهنی برای موفقیت شما لازم و ضروری است. شما می‌توانید به اندازه‌ای که می‌خواهید مثبت باشید اگر به‌سادگی به آینده فکر کنید، بر راه‌حل تمرکز کنید و به‌دنبال خوبی بگردید. اگر کاری را انجام دهید که افراد موفق انجام می‌دهند، اگر از ذهنتان استفاده کنید تا در تمام موقعیت‌ها کنترل ذهنی داشته باشید، در اکثر مواقع مثبت و شاد خواهید بود.

فعالیت‌های تمرینی

در اینجا سه گام که می‌توانید برای به‌کاربردن این ایده‌ها بردارید آورده شده است:

بنابر گزارش مفدا، اول، در هنگام روبه‌روشدن با مشکلات، تبدیل به فردی راه‌حل محور شوید. این عادت را در خود ایجاد کنید که به‌دنبال جواب سؤال‌ها و راه‌حل‌های مشکلات خود باشید.

دوم، در هر موقعیت دشوار در پی درس‌های ارزشمندی باشید که این موقعیت به شما می‌آموزد. فهرستی از تمام ایده‌ها، و دیدگاه‌هایی که می‌توانید از هر مانع و مشکل به‌دست آورید تهیه کنید.

سوم، بر روی کاغذ فکر کنید. زمانی را صرف نوشتن جزئیات مشکلات خود کنید. و سپس منطقی‌ترین گام را برای حل آن بردارید.

 

منبع: کتاب نامه‌های کوچک برای موفقیت‌های بزرگ
انویسنده: برایان تریسی
ترجمه: محمد زنجانی


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز